رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: این استان بهترین نتایج را در میزان مبتلایان، مرگ و میر و بهبودی‌های کرونا به دست آورده است.

استان مرکزی بهترین نتایج را در مقابله با کرونا به دست آورده استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: استان مرکزی  بهترین نتایج چه از لحاظ میزان مبتلایان، مرگ و میر و بهبودی‌ها را در مقابله با کرونا ویروس  به دست آورده است و این یک کار تیمی بود و اگر مشارکت همه نبود الان وضعیت استان ما قابل دفاع نبود.

جمالیان افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد تخت‌ها در کل استان مرکزی خالی است و ما هیچ گونه کمبود تخت و وسایل نداریم و کیت تشخیصی به اندازه کافی داریم و هیچگونه نگرانی نداریم.

او اضافه کرد: هیچ گونه مرگ و میر در بین پرسنل و کادر درمان نداشتیم و این‌ها نشان دهنده آن است که پشت تمام شان یک سری برنامه ریزی بوده، این موفقیت‌ها اتفاقی به دست نیامده است.

عوارض کرونا برگشت پذیر بوده و ماندگاری نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بیان کرد: افرادی که ترخیص می‌شوند با بهبودی کامل است و بررسی‌ها و سی تی اسکن‌های ریه نشان می‌دهد نواحی آسیب دیده بهبود پیدا کرده اند و عوارض برگشت پذیر بوده و عوارض ماندگاری ندارند.

او با اشاره به غربالگری فعال ادامه داد: روزانه ۱۵۰ نمونه را بررسی می‌کنیم و می‌توانیم ظرفیت بخش دولتی را افزایش دهیم و با توجه به راه اندازی آزمایشگاه دانشکده ساوه در یکی دو روز آینده می‌توانیم روزانه ۵۰۰ نمونه را بررسی کنیم.

مردم تماس‌های شماره ۴۰۳۰ را پاسخ دهند

او از مردم خواست اگر شماره ۴۰۳۰ روی گوشی همراهشان افتاد جواب داده و پاسخ گوی همکاران مرکز بهداشت در طرح غربالگری پرسش نامه‌ای باشند.

جمالیان اظهار کرد: مثل آنفولانزا که اوایل خیلی کشته داشت، اما الان هرساله خیلی‌ها مبتلا می‌شوند و واکسن آن هم ساخته شده ویروس کویید ۱۹ هم از بین نخواهد رفت و احتمالا سالیان سال با ما خواهد بود، ولی مطمئنا واکسن اش ساخته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه در پیک‌های اپیدمیولوژیک بیماری‌های واگیر با یک شیب بسیار تند حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد جامعه درگیر می‌شوند تصریح کرد: معمولا ما اگر هیچ مداخله‌ای انجام ندهیم این میزان ابتلا بالاتر از ظرفیت درمانی می‌شود، پس قطع زنجیره قطع کمک می‌کند که این شیب که به طور ناگهانی بالا می‌رود خیلی آهسته‌تر و در مدت زمان طولانی تری بالا برود.

ممکن است خیلی‌ها بیماری کرونا را به صورت یک سرماخوردگی ساده گرفته باشند

او ادامه داد: ممکن است خیلی‌ها بیماری کرونا را به صورت یک سرماخوردگی ساده گرفته باشند و اصلا متوجه نشده باشند و مبتلایانی داشتیم که با علائم گوارشی درگیر شدند، اما در کنار اسهال علائم تنفسی مثل گلو درد و سرفه وجود داشته است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.