کرونا قرنطینه‌ای دوباره برای خانواده‌های اوتیسمی

مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: خانواده‌های اتیسمی با قرنطینه بیگانه نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرزو حیدریان مدیرعامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی گفت: این انجمن سعی کرده است در مقوله‌هایی مانند حمایت از بیماران در حوزه‌های درمانی، آموزش و بحث حرفه آموزی منجر به اشتغال و ایجاد نشاط اجتماعی برای خانواده‌ها فعالیت گسترده داشته باشد.


او ادامه داد: همچنین در نظر گرفتن راهکار‌هایی برای کاهش هزینه‌های اقتصادی و کم کردن بار مالی و فشار ناشی ازبیماری در خانواده‌هایی که کودکان مبتلا دارند، یکی دیگر از اهدافی است که به آن پرداخته می‌شود.

حیدریان افزود: هدف از تشکیل انجمن اوتیسم خراسان رضوی، پرداختن به نیاز‌های واقعی جامعه‌ای است که کودکان مبتلا به اوتیسم در آن زندگی می‌کنند. دراین انجمن، علاوه بر عضو شدن خانواده‌های مبتلایان، کارشناسان، پزشکان و شماری از متخصصان همکاری خود را اعلام کرده اند همچنین برخی از همکارانی که در زمینه‌های توانبخشی کودکان مبتلا به اوتیسم تخصص دارند، در این انجمن فعالیت می‌کنند، یکی دیگر از اهداف مهمی که در این انجمن حائز اهمیت است، بحث آموزش و حمایت در راستای آگاه سازی خانواده‌ها است تا انجمن با همکاری خانواده‌ها به چشم انداز‌ها دست پیدا کند.

او در خصوص مشکلات اساسی این خانواده‌ها که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و تلاش انجمن برای مرتفع ساختن مشکلات آن‌ها تصریح کرد: هزینه‌هایی که به صورت ماهانه خانواده‌ها برای درمان و آموزش کودکان متحمل می‌شوند، فشار اقتصادی سنگینی را به آنان وارد می‌سازد. این بیماری برای خانواده‌ها هزینه‌های زیادی دارد از این رو انجمن طرحی را تحت عنوان طرح شبکه همیاران اوتیسم راه اندازی کرده است که حدود ۳۰ مرکز و متخصص برای همکاری با انجمن اعلام آمادگی کرده اند. از این رو خانواده‌های عضو انجمن می‌توانند با مراجعه به آن، برای بهبود کودکان خود اقدام کنند.

حیدریان افزود: امروز شاهد آن هستیم که خانواده‌های زیادی به این انجمن پیوسته اند و تصمیم گرفته ایم تا با برنامه‌های مدون از این به بعد خدمات مان را بیشتر و گسترده‌تر به کودکان با نیاز‌های ویژه ارائه دهیم.

مدیر عامل انجمن اوتیسم خراسان رضوی به شرایط کودکان اوتیسم در زمان بحران شیوع بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: تمام تلاش مان این است که کودکان اوتیسم را در این شرایط بحرانی که به ناچار نمی‌توانند به کلینیک‌های درمانی مراجعه کنند از آموزش محروم نکنیم و با ارسال پیام‌های آموزشی و تخصصی در جهت آموزش در حوزه‌های مهارت‌های فردی و نحوه تعاملات با کودکان اوتیسم و رفتار و استقلال آنان برای خانواده‌های اوتیسم توسط کارشناسان این انجمن ارسال می‌شود.

او ادامه داد: بر اساس خبر‌های دریافتی از سوی خانواده‌های اوتیسم به شرایط نامطلوب دسترسی به لوازم بهداشتی، بسته‌های بهداشتی از جمله دستکش، ماسک، محلول‌های ضدعفونی، دستمال کاغذی و صابون تهیه و اهدا شد.

حیدریان تصریح کرد: این انجمن آماده پاسخگویی به خانواده‌ها است تا آن‌ها با گرفتن مشاوره بتوانند از آن شوک اولیه مطلع شدن ابتلای کودک شان به اوتیسم دور شوند.

انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.