حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ده سال شعار اقتصادی نشانگر اهمیت اقتصاد است

فعال سیاسی مستقل گفت: نزدیک به یک دهه است که از سوی مقام معظم رهبری عناوین اقتصادی اولویت سال تعیین می‌شود که بیانگر ضرورت عدم وابستگی به سایر کشورها است.

ده سال شعار اقتصادی نشانگر اهمیت اقتصاد استقدرتعلی حشمتیان دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران و نایب رئیس خانه احزاب ایران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نام ‌گذاری سال ۹۹ به «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری،گفت: نام‌گذاری سال ۹۹ با عنوان "جهش تولید" در ادامه نام‌گذاری‌های سال‌های گذشته مقام معظم رهبری انجام گرفته است.

او ادامه داد: چراکه نزدیک به یک دهه است که از سوی مقام معظم رهبری عناوینی چون «حمایت از تولید ملی» یا «اقتصاد مقاومتی» به عنوان اولویت سال تعیین می‌شود که بیانگر ضرورت عدم وابستگی به سایر کشورها از نظر احتیاجات و نیازهای کشور است.

نایب رئیس خانه احزاب تاکید کرد: این‌که عدم وابستگی به خارج فقط با اتکا به تولید داخلی و فعال نمودن دست اندرکاران در این راستا محقق می‌شود و برای رسیدن به این مهم، فرهنگ سازی و برنامه ریزی در حوزه حل مشکلات و تولید داخلی تاثیر مثبتی در تمامی حوزه‌های اقتصادی و حتی روی نرخ ارز خواهد داشت.

دبیرکل حزب مستقل و اعتدال ایران افزود: اکنون ایران عزیز از نظر سیاسی و نظامی در جهان جایگاه ویژه ای دارد، اما از نظر اقتصادی به لحاظ تحریم های پی درپی استکبار اینگونه نیست و صادقانه باید گفت بخش تولید در کشور هنوز وابستگی اش به خارج قطع نشده و کماکان پس از چهل ویک سال ازپبروزی انقلاب اسلامی در مواردی همچون، مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات و ... به دلیل قیمت، برخی رانت‌ها و سایر ویژگی‌های اقتصادی نیاز به تامین از خارج از کشور می باشد.

او ادامه داد: بدین جهت برای رفع این نقیصه، برای اتکا به تولید داخلی نیاز فرهنگ سازی و برنامه ریزی منسجم تری می باشد تا بدین سان زمینه برای هرگونه جهش در تولید داخلی و اقتصاد فراهم گردد.

حشمتیان در پایان گفت: پس فرهنگ سازی و برنامه ریزی منسجم برای حل مشکل تولیدات داخلی در راستای نیل به جهش تولید، باید اولویت اول دولتمردان در کشورمان باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار