افزایش تعداد مراجعین بدحال به بیمارستان‌های استان یزد/ در خانه بمانید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در حال حاضر ۱۳۰ تخت بخش آی سی یو از سوی بیماران کرونایی اشغال است و تعداد بیماران بستری در این بخش رو به افزایش است.

افزایش تعداد مراجعین بدحال به بیمارستان‌های استان یزد/ در خانه بمانیدابراهیم سلمانی ندوشن مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ١٩ در استان، از دو هزار و ۱۲ نفر نمونه گیری انجام شده است که جواب آزمایش هزار و ۱۲۸ نفر مثبت گزارش شده است.

او با اشاره به امار کاهش بیماران بستری در بیمارستان‌های شهید صدوقی، میبد و اردکان، افزود: حدود ۵۰ تخت از تعداد تخت‌های اشغال شده از سوی بیماران کروناویروس در بیمارستان‌های امام جعفر صادق میبد و ضیایی اردکان کاهش یافته است و یک بخش (۳۰ تخت) از بخش‌های عفونی بیمارستان شهید صدوقی نیز غیر فعال گردیده است.

سلمانی ندوشن تصریح کرد: هر چند کاهش موارد بستری را در چند روز اخیر شاهد بودیم، ولی تعداد بیماران بدحال به نسبت کل بیماران بستری افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰ تخت بخش‌ای سی یو از سوی بیماران کرونایی اشغال است، و با توجه به افزایش مراجعین بدحال به بیمارستان ها، در آینده به تعداد بیشتری از تخت ICU نیاز است و زنگ خطر جدی در استان به صدا درامده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: هم چنین در بیمارستان شهدای کارگر نیز ۷۰ درصد تخت‌های اختصاص داده شده به بیماران کرونایی (۳۶ تخت) توسط این بیماران اشغال گردیده است.

سلمانی ندوشن با اشاره به سی تی‌های انجام شده در بیمارستان شهید صدوقی گفت: در ۴۰ روز گذشته، دو هزار و ۵۸ سی تی در این بیمارستان انجام شده است که هزار و ۱۱ نفر به صورت سرپایی درمان، ۴۰۳ نفر در بخش اورژانس بستری و ۶۴۶ نفر در بخش‌های بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفتند.

او افزود: در مجموع در بیمارستان‌های شهید رهنون و اردکان، هزار و ۱۸۲ مورد سی تی و در بیمارستان میبد هزار و ۱۸۸ مورد سی تی ریه انجام شده است.

سلمانی ندوشن با اشاره به تعطیلی اصناف غیرضروری و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان، تاکید کرد: هم استانی‌ها از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و تردد غیرضروری در سطح شهر جدا خودداری کرده و برای قطع زنجیره ابتلا به کرونا ویروس در خانه بمانند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار