مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت خبر داد:

آزمایش تمامی فرآورده‌های رانیتیدین موجود در بازار دارویی کشور

خیراندیش گفت: نتایج حاصل از آزمایش تمامی فرآورده‌های رانیتیدین موجود در بازار دارویی کشور به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،مهرناز خیراندیش، مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو اظهار کرد: همزمان با طرح موضوع وجود ناخالصی در فرآورده‌های رانیتیدین، سازمان غذاودارو طی ماه‌های گذشته، اقدامات لازم برای آزمایش تمامی نمونه‌ این دارو موجود در بازار دارویی کشور را انجام داده است و نتایج حاصل، به زودی اعلام می‌شود.

خیراندیش افزود: تمامی نمونه های فرآورده رانتیدین در کشور به منظور آزمایش میزان ناخالصی فراخوان و آزمایش‌های لازم روی این داروها انجام شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو ادامه داد: پس از اعلام نتیجه آزمایش‌ها، داروهایی که میزان ناخاصی نیتروزامین موجود در آن بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال خواهد شد.

او با اشاره به اینکه آزمایش‌های لازم روی نمونه‌های ارسالی تمامی شرکت‌ها دوبار مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج آن در اسرع وقت اعلام می‌شود، گفت: براساس نتیجه ازمایش ریکال تمامی فروارده های رانی تیدین دارای ناخالصی به سرعت انجام می‌شود.

لازم ذکر است FDA از ابتدای ماه آوریل (۱۳ فروردین) تمامی شکل‌های داروی رانیتیدین را به‌دلیل احتمال وجود آلودگی از بازار جمع‌آوری کرده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار