طرز تهیه خورش انارویج

خورشت اناربیج هم مانند بقیه غذا‌های شمالی عطر، طعم و رنگ خوبی دارد و در مهمانی‌ها می‌توانید با تهیه این خورشت به سفره خودتان زیبایی بیشتری بدهید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اگر از طرفداران غذا‌های شمالی هستید حتما اسم خورشت اناربیج (انار آویج یا انارویج) را شنیده‌اید. غذا‌های شمالی در کشور ما طرفداران زیادی دارد و از محبوبیت زیادی برخوردار است. خورشت اناربیج هم مانند بقیه غذا‌های شمالی عطر، طعم و رنگ خوبی دارد و در مهمانی‌ها می‌توانید با تهیه این خورشت به سفره خودتان زیبایی بیشتری بدهید.

خورش انارویج

در دستور تهیه این غذای خوشمزه از سبزی محلی شمالی به نام خالواش استفاده می‌شود. آب انار ترش هم از مواد اولیه ضروری آن است. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه اناربیج به شیوه شمالی‌ها را یاد بگیرید و آن را درست کنید و از طعم خاص آن لذت ببرید.

مواد اصلی
گردو
۳۰۰ گرم
گوشت چرخ کرده
۳۰۰ گرم
رب انار
۱ قاشق غذا خوری
آب انار
۱ پیمانه
پیاز (کوچک)
۱ عدد
رب گوجه فرنگی
۱ قاشق غذا خوری
گلپر
۱ قاشق مربا خوری
سبزی (ترکیبی از تره، جعفری، خالواش و نعنا ساطوری شده)
۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن
به مقدار لازم

طرز تهیه:

خورش انارویج
درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰دقیقه
۱
ابتدا گردو را آسیاب کرده و مانند دستور پخت خورش فسنجان آن را با آب می‌پزیم تا به روغن بیفتد. سبزی‌ها را می‌شوییم و با پیاز ریز می‌کنیم.
۲
سپس در روغن کمی سرخ می‌کنیم. بعد آن را به گردوی پخته شده اضافه می‌کنیم. پیاز را در گوشت چرخ کرده رنده کرده و با نمک و فلفل مخلوط می‌کنیم و مخلوط حاصل را به خوبی ورز میدهیم.
۳
سپس به صورت کوفته در می‌آوریم. بعد وقتی خورش در حال جوشیدن است دانه دانه کوفته‌ها را در آن میریزیم تا کوفته‌ها بپزد، ولی له نشود.
۴
رب گوجه فرنگی، رب انار، آب انار و گلپر را در آن می‌ریزیم. پس از چند جوش زمانی که کوفته‌ها پخت و خورش به روغن افتاد، غذا آماده است.

منبع:  پاییون

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار