عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خبر داد؛

موافقت بنیاد مستضعفان با پرداخت دومین مرحله بسته کمک معیشتی به دستفروشان پایتخت

نژاد بهرام از موافقت بنیاد مستضعفان با پرداخت دومین مرحله بسته کمک معیشتی به دستفروشان پایتخت خبر داد.

زهرا نژاد بهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح جزئیات دومین پرداخت بسته کمک معیشت به دستفروشان از سوی بنیاد مستضعفان گفت: توافقات اولیه برای پرداخت فاز دوم کمک معیشت به دستفروشان پایتخت با بنیاد مستضعفان انجام شده است و من با آقای فتاح رئیس بنیاد صحبت کردم و موافقت او را اخذ کردم، اما نکته مورد توجه این است که باید بررسی‌های لازم انجام شود که شیوه پرداخت فاز اول بسته کمک معیشتی به دستفروشان به چه شکل بوده و چند درصد از دستفروشان تا به امروز این بسته (کارت هدیه) را دریافت کردند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: آمار‌های اولیه ما در شرایط بحران بود و این احتمال می‌رفت که ۱۰ تا ۱۵ درصد خطا داشته باشد، اما بررسی‌های نشان می‌هد که بیش از ۹۰ درصد دستفروشا فاز اول بسته کمک معیشتی را دریافت کردند.


بیشتر بخوانید: جزئیات کمک نقدی بنیاد مستضعفان به دستفروشان تهرانی 


نژاد بهرام با اشاره به اینکه شناسایی دستفروشان را به شهرداران مناطق محول کردیم، گفت: بر اساس لیست تهیه شده با همکاری معاونت خدمات شهری شهرداری تهران کارت هدیه به اقشار نیازمند (دستفروشان) تحویل داده شد و در مناطقی که میزان دستفروشان بیشتر از آمار اولیه بود درخواست مازاد خود را اعلام کردند و از سوی خدمات شهری شهرداری تهران پرداخت مازاد نیز انجام شد.

او با اشاره به نقش شواریاری‌ها در شناسایی دستفروشان جا مانده از دریافت کارت هدیه گفت: به شکل نسبی توزیع فاز اول بسته کمک معیشت به دستفروشان پایتخت مطلوب بود و این ابراز رضایت از سوی مناطق و شورایاری‌ها اعلام شد.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: به طور حتم در پرداخت فاز دوم بسته کمک معیشت به دستفروشان تعداد دریافت کنندگان این بسته و در ادامه نیز درصد راستی آزمایی افزایش پیدا می‌کند تا دستفروشان واقعی مشمول طرح دریافت بسته دوم کمک معیشت شوند و باید تأکید کنم به دلیل افزایش تعداد دستفروشان میزان مبلغ پرداختی به دستفروشان در دور دوم پرداخت همان مبلغ ۱ میلیون تومان است.

نژاد بهرام تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا هفته آینده فهرست دستفروشان پایتخت را نهایی کنیم و آن را در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار