تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد مهمترین رسالت آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد و توسعه کارآفرینی مهمترین رسالت آموزش و پرورش در راستای تحقق شعار سال ۹۹ تولید است.

تربیت نیروی انسانی متعهد و کارآمد مهمترین رسالت آموزش و پرورشبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان امروز در جلسه شورای معاونان استان با محوریت راه اندازی شبکه اجتماعی شاد مدارس در ایام تعطیلات و همچنین ساماندهی نیروی انسانی، گفت: مهارت آموزی و تقویت روحیه کارآفرینی در سند تحول بنیادین یک اصل بر گرفته از مبانی تعلیم و تربیت اسلامی و تمامی اسناد بالادستی است.

او از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به عنوان مصداق عینی آموزش کاربردی نام برد و افزود: کارآفرینی در راستای ایجاد جهش در تولید مهمترین رسالت آموزش‌های هنرستانی است.

اسکندری نسب بیان داشت: تقویت هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش ضروری است، زیرا در این هنرستان‌ها نیرو‌های کار دانش محور پرورش می‌یابند که در آینده گردانندگان اصلی چرخه‌های اقتصادی کشور خواهند بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به تولید روزانه ۱۳ هزار ماسک و ۷۵۰ دست لباس پزشکی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در شرایط تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا گفت: شعار "آموزش همراه با تولید" مهمترین راهبرد ما در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش استان است.

او گفت: باید راهبرد اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ((تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا)) که برگرفته از سند تحول بنیادین است در سال ۹۹ در تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه کاری خود مد نظر قرار دهیم.

او در تبیین شعار راهبردی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان عنوان کرد: نیروی انسانی؛ مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است که تکریم و مدیریت بهینه این سرمایه گرانبها لازمه پویایی و کارآمدی مدارس است.

اسکندری نسب با بیان اینکه معلم نقطه ثقل آموزش و پرورش است عنوان کرد: مدیریت و ساماندهی بهینه نیروی انسانی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای اتقاء کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از سند تحول بنیادین به عنوان چراغ راه تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش استان نام برد و تاکید کرد: اجرای سند تحول بنیادین اولویت اصلی آموزش و پرورش کشور است لذا برای اجرای کامل آن همه باید با تعامل، همدلی و هم افزایی تلاش کنیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار