تاثیرحضور نخبگان اجتماعی در مسیر مبارزه با کرونا

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه حضور نخبگان اجتماعی در مسیر مبارزه با کرونا بسیار موثر است گفت: همراهی شهروندان و کسبه آبادان در مبارزه با این ویروس را تحسین‌برانگیز است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،سید زین‌العابدین موسوی فرماندار ویژه آبادان امروز  در نشست هم‌اندیشی با مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد که در محل فرمانداری ویژه شهرستان آبادان برگزار شد، حضور نخبگان اجتماعی در راه مبارزه با بیماری کرونا را موثر دانست و گفت: اسفندماه همیشه برای آبادان شلوغ بوده و با وجود جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید بسیاری از مردم ایران را بر آن داشته تا این شهر را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کنند.

او با بیان اینکه ما همیشه پذیرای این عزیزان بوده‌ایم و برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنیم افزود: در بحث مبارزه با کرونا ویروس تصمیمات ملی زیادی گرفته شد، اما باید برای آبادان تصمیمات محلی و منطقه‌ای بر اساس ویژگی‌های شهرنشینی این منطقه صورت گیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان همراهی شهروندان و کسبه آبادان در مبارزه با کرونا ویروس را تحسین‌برانگیز خواند و تصریح کرد: در این راه اقدام مردم و کسبه آبادان که در کنار ما ماندند و کسب خود را تعطیل کردند واقعا تحسین‌برانگیز بود، آنها بازار و تفریح خود را از دست دادند، بسیاری از آنها در کنار ما مدیریت بحران انجام دادند که جای تقدیر دارد.

موسوی اضافه کرد: اقداماتی که ما برای اولین بار درشهر انجام دادیم بازخوردهای مثبت و منفی زیادی داشت، بسیاری ما را متهم به اجرای تصمیم‌های مقطعی، انفجاری و احساسی کردند، ولی ما عقب‌نشینی نکردیم.

او با اشاره به اینکه نخبگان اجتماعی شهر نیز در این مدت مشاوره‌های بسیار خوبی به ما دادند ابراز کرد: در روز سیزدهم فروردین همه مردم فهیم در منازلشان ماندند و بدون آنکه اعتراضی کنند از تصیمات اتخاذ شده تبعیت کردند.

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه از ابتدای شروع بیماری کرونا، در حالی که برای شهر ما نزدیک به ۳۵ نفر مورد مثبت گزارش شده بود بسیاری از بیماران ترخیص شده‌اند گفت: در روزهایی هم آمار صفر داشتیم و خبر مسرت‌بخش تاثیر انجام رژیم درمانی و دارودرمانی در بیمارستان طالقانی بود که باعث بهبودی قابل توجه بسیاری از بیماران شد.

موسوی با اشاره به اینکه ما قرنطینه را با تمام سختی‌هایش انتخاب کردیم و این در حالی بود که در بسیاری از شهرها زیر بار این امر نمی‌رفتند افزود: هدف ما در ابتدا قرنطینه صدرصد بود و کنترل ورودی و خروجی شهر را در دست گرفتیم؛ بسیاری تلاش کردند طرح را شکست‌خورده جلوه دهند، در حالی که هدف ما سلامتی خود آنها و خانوده‌هایشان بود.

او با بیان اینکه اینکار در روزهای بعد اثر خود را نشان داد و ما توانستیم اوضاع را در دست بگیریم گفت: اگر گاها آمار ارتقا می‌یابد مربوط به قبل از شروع قرنطینه است، البته افرادی که به مناسبت آبادانی بودن تهران را به مقصد آبادان با هواپیما ترک کردند چون مبتلا بودند آمار ما را بالا بردند.

فرماندار آبادان پیشنهاد تشکیل کارگروه پساکرونا را ایده خوبی دانست و گفت: این طرح می‌تواند در خصوص جبران صدمات ناشی از کرونا پس از گذر از آن و وضعیت معیشتی شهروندان نیز تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

موسوی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم که اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این مسیر مشاوره‌های خوبی به ما دهند تاکید کرد: باید با هم‌افزایی و تعامل شهرمان را حفظ کنیم، در حال حاضر وارد فاز دوم قرنطینه شدیم و همه ما باید در یک مسیر که سلامتی مردم است گام برداریم.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.