پسماندهای عفونی چگونه مدیریت می‌شوند؟

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: مدیریت و بی‌خطرسازی زباله‌ها و پسماند‌های پزشکی و عفونی برعهده بیمارستان‌ها و دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، لطایفی مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: بیمارستان این کار را انجام داده و تبدیل به زباله عادی می‌کند و سپس کار دفن و ضدعفونی را در سایت پسماند انجام می‌دهیم.

او  با اشاره به اینکه کار آهک پاشی و گندزدایی در سایت پسماند انجام می‌شود، افزود: در خانه ماندن مردم در این چند هفته باعث افزایش پسماند‌ها شده است.

لطایفی بیان کرد: در سال جاری قرارداد‌ها در حال آماده سازی بوده و خرید تجهیزات خط تفکیک صنعتی پسماند برای پردازش صنعتی که باعث کاهش دور ریز شده و به نفع محیط زیست است، انجام خواهد شد.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند  ادامه داد: از مردم تقاضا داریم باتوجه به شرایطی که وجود دارد از دور ریختن دستکش‌ها و ماسک‌های در محیط جدا خوددداری کرده و آن‌ها را ضمن گذاشتن در پلاستیک، در سطل‌های زباله اندازند.

او اظهار کرد: شهروندان لازم است پسماند‌های معمولی و همچنین زیاله‌های بیماران کرونایی بستری شده در منزل را ضدعفونی کرده و در این راه به ما کمک کنند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار