کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ایران در ۴۰ سال گذشته با اقتدار در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و راهبرد‌های آمریکا را در قبال جمهوری اسلامی با شکست مواجه کرده است.

پیشرفت‌های ۴۰ ساله ایران، راهبرد‌های آمریکا را با شکست مواجه کرده استحسن عابدینی کارشناس ارشد مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رویکرد ترامپ نسبت به جمهوری اسلامی ایران در یکسال گذشته گفت: ایالات متحده آمریکا به دلیل اینکه در ۷۳ یا ۷۴ سال گذشته به صورت مستمر از قوه قهریه ضد ملت‌ها استفاده کرده، این رفتار او موجب کوچک شدن قوه عاقله‌‌اش شده است.

او ادامه داد: منش، گفتار و کردار دونالد ترامپ که یک رئیس جمهور بدون روتوش آمریکاست مبتنی بر تکبر نسبت به دیگر کشور‌هاست، اینکه کشوری در طول هشتاد سال گذشته به بیش از ۷۰ کشور حمله نظامی کرده، اقدام به کودتا یا ترور یا نوع مدرن آن تحریم اقتصادی انجام داده باشد، این‌ها هیچکدامشان در حوزه دیپلماسی نمی‌گنجد. ترامپ از این ابزار‌ها برای پیشبرد اهداف خودش استفاده می‌کند و به دروغ مدعی است که قصد تغییر رفتار سیاسی یا دیپلماسی دیگر کشور‌ها را دارد در صورتی که این اقدامات با حقوق و عرف بین الملل و کنوانسیون‌های بین الملل بسیار فاصله دارد.

کارشناس ارشد مسائل منطقه اظهار کرد: آمریکا رفتار ماجراجویانه و توام با هرج و مرجی که در قبال ایران انجام می‌دهد، بیشتر در چارچوب تلاش برای استحاله یا تغییر نظام جمهوری اسلامی است، هرچند گاهی مدعی است این اقدامات برای تغییر رفتار صورت می‌گیرد، البته تغییر رفتاری که آمریکایی‌ها از آن یاد می‌کنند در حقیقت همان تغییر نظام است.

او اضافه کرد: کمک آمریکا به تروریست‌ها در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، حمله نظامی در طبس، کمک به صدام در جنگ ۸ ساله، گسترش شبکه جاسوسی علیه ایران، اعمال تحریم‌های اقتصادی و پزشکی، ترور دانشمندان هسته‌ای، خرابکاری صنعتی در حوزه صنعت هسته‌ای و اقدام تروریستی برای به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی همه نشان می‌دهد که این کشور رفتاری مبتنی بر قتل، آدم کشی، ترور و ضدیت با مردم ایران دارد.

عابدینی تصریح کرد: اینکه آمریکا حتی مانع از صادرات برخی دارو‌ها بیماری های خاص می‌شود، اوج ضدیت حقوق بشری است و ذات ایالات متحده را نشان می‌دهد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تاکید کرد: ایران بیش از ۹۰ درصد داروها را در کشور تولید می‌کند و اگر تولیدی صورت نمی‌گرفت بی تردید آمریکا حاضر به ورود این محصول به کشور نمی‌شد، البته جمهوری اسلامی از نظر مواد راهبردی غذایی، خودکفاست، الحمدالله طی ۴۱ سال گذشته جمهوری اسلامی با اقتدار در همه حوزه‌ها پیشرفت کرده و توانسته است راهبرد‌های آمریکا در منطقه و در قبال جمهوری اسلامی را با شکست مواجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
آنوقت شما کیت آزمایش کرونا برای آمریکا می فرستید و حرف از اخلاق و انسانیت می زنید برای کسی که ذاتش شیطانی است و دشمن ملت،ولی باز هم همین اشتباهات را تکرار می کنید.
آخرین اخبار