تصویب ۸ طرح پژوهشی در رابطه با کووید۱۹ در جیرفت

معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: طرح‌های پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه وضعیت اضطراب و استرس جامعه و نحوه مقابله با آن، بررسی خصوصیات بالینی بیماری کووید ١٩ و طرح‌های پیشگیرانه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،فاطمه سیدی معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: هشت طرح پژوهشی ارائه شده از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در زمینه بیماری کرونا به تصویب رسید.

او افزود: این طرح‌ها در کمیته فرعی در مدت ۴۸ ساعت بررسی و پس از تصویب، کد اخلاق دریافت کردند و هم اکنون در حال فعالیت هستند.

سیدی تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی در زمینه وضعیت اضطراب و استرس جامعه و نحوه مقابله با آن، بررسی خصوصیات بالینی بیماری کووید ١٩و اندازه گیری‌های آزمایشگاهی، اثر بخشی برخی روش‌های درمانی بر شدت علایم و طرح‌های پیشگیرانه است.

او با بیان اینکه یک طرح پژوهشی در زمینه کاهش شدت علایم ویروس کووید ۱۹ در سطح دانشگاه علوم پزشکی به تصویب رسیده است، افزود: این طرح پژوهشی فعالیت خود را امروز آغاز کرده است.

معاون تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور این معاونت همگام با فعالیت‌های سربازان سفید پوش خط مقدم مبارزه با ویروس کووید ۱۹ فعالیت‌های پژوهشی خود را آغاز کرد.

او افزود: فراخوان اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای مشارکت در پژوهش‌های مرتبط با کرونا اولین گام معاونت تحقیقات در زمینه مقابله با کووید ۱۹ بود.

سیدی اظهار کرد: پس از این مرحله طرح‌های ارایه شده، به صورت سریع در کمیته فرعی بررسی و تصویب شدند و هم اکنون حمایت‌های مالی و پشتیبانی از طرح‌ها در دستور کار است تا شاهد خروجی مطلوبی در این زمینه باشیم.

سیدی با بیان اینکه مقابله با کرونا به یک معضل مهم ملی تبدیل شده از این رو معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم‌پای سایر معاونت‌های دانشگاه، با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی در این خصوص کرد، بیان داشت: هدف از تشکیل کمیته تخصصی تحقیقات کرونا، هدایت متمرکز و هدفمند برای تشخیص و درمان ویروس و ارائه گزارش‌های موردی خاص است.

سیدی تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی معاونت تحقیقات فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ در سه بخش تدابیر و اقدامات بهینه در مرحله پیشگیری، چگونگی درمان موفق و مدیریت زنجیره ابتلای بیماری تا فروکش کردن کامل و برقراری وضعیت نرمال در جامعه برنامه‌ریزی شده است.

او افزود: معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی در زمینه مقابله با ویروس کرونا حمایت مالی می‌نماید.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ضمن اعلام مجدد امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه گفت: در صورتیکه دامنه کار پژوهشی محققان گسترده و بعضاً فراتر از یک دانشگاه است این عزیزان می‌توانند پروپوزال (پیشنهاد) پژوهشی خود را در سامانه نیماد به آدرس http://rms.nimad ارسال کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار