تداوم آموزش مجازی و غیرمجازی دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان/ پک کامل آموزشی در اختیار دانش آموزان مرزی قرار گرفت

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آموزش تمامی دانش آموزان استان با همکاری معلمان و سرگروه‌های آموزشی به صورت مجازی و ارائه پک‌های کامل آموزشی با قوت تداوم دارد.

تداوم آموزش مجازی و غیرمجازی دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان/ پک کامل آموزشی در اختیار دانش آموزان مرزی قرار گرفتحمیدرضا رخشانی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: اظهار داشت: دستگاه تعلیم و تربیت استان با توجه به اقتضاء شرایط و نیاز‌های احصاء شده با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و روش‌های گوناگون برای دسترسی به اهداف تعریف شده در مسیر کار آموزش مجازی و انتفاع دانش آموزان را در دستور کار دارد.

او افزود: همکاران پرتلاش گروه‌های آموزشی و سرگروه‌های درسی مقاطع مختلف با تشکیل کارگروه‌های ویژه توانسته‌اند برنامه‌ای تحت عنوان خودآموز با تولید محتوای مکتوب ویژه دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند آموزش را در این مناطق نیز استمرار بخشند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: در راستای اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه به ویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و ظرفیت بسیار خوب رادیو و تلویزیون به منظور تکمیل چرخه آموزش مجازی انجام گرفته و تدابیر مجموعه‌های مختلف کماکان ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تعطیلی مدارس، آموزش در اقصی نقاط استان همچنان استمرار دارد گفت: با مشارکت و همکاری معلمان و سرگروه‌های آموزشی درسی استان ۳۳ فیلم از بودجه بندی اسفند ماه کتب درسی دوره اول و دوم متوسطه شاخه نظری با اولویت پایه نهم و دوازدهم بر روی سایت اداره فناوری و گروه‌های آموزشی دوره متوسطه استان بارگذاری شده است.

رخشانی اظهار داشت: همچنین بانک سوالات امتحانات نهایی پایه دوازدهم تهیه و به همراه پاسخنامه بر روی سایت sbedu.ir بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: با تشکیل نشست و کارگروه‌های تولید محتوا و فناوری بهداشت، سلامت و آموزشی توانبخشی و تقسیم بندی مدارس در گروه‌های مختلف معلولیت، معلمان و دبیران خلاق آموزش و پرورش استثنایی اقدام به تشکیل گروه‌های مجازی، ضبط تدریس ها، ارائه تکالیف مهارت محور و انفرادی برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کرده و زمینه استمرار آموزش را برای این عزیزان فراهم کردند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تلاش برای برطرف کردن خلاء آموزشی با توجه به شرایط موجود و استفاده حداکثری از ظرفیت فضای مجازی و سایت مدارس در ارائه تدریس و تمرین‌های جبرانی و مشارکت و همکاری والدین با مدارس در امور آموزشی و توانبخشی تاکید کرد و افزود: در این راستا همه روزه گزارشات مدیران مدارس ارزیابی، بررسی و نقاط قوت و ضعف فرایند آموزش مجازی توسط کارشناسان مربوطه به آن‌ها بازخورد داده می‌شود.

وی گفت: در سایه همدلی وهمراهی دانش آموزان و اولیای آن‌ها در مدارس شاهد جلوگیری از افت آموزشی، مطالب درسی به تفکیک پایه تحصیلی توسط معلمان مربوطه از طریق پیام رسان‌های مختلف برای دانش آموزان ارسال می‌شود و امکان پرسش وپاسخ با دبیر وآموزگار وجود دارد.
رخشانی ادامه داد: در این حوزه معرفی برنامه‌های آموزش از طریق صدا وفیلم‌های کوتاه و بارگذاری تکالیف برای دانش آموزان، تدارک بسته آموزشی برای ارائه به دانش آموزان، معرفی سایت آلا، سایت www.sch ۱۲۵.ir، برنامه‌های شبکه آموزش برای مشاهده فیلم‌های آموزشی، آموزش از راه دور و تدریس از طریق پیام رسان سروش در تمامی پایه‌ها به تفکیک کلاس انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در مناطق صعب العبور و مرزی استان نیز پک کامل آموزشی شامل مطالب مکتوب و سی دی‌های آموزشی تهیه و از طریق راهبران آموزشی در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار