زنده گیری و رهاسازی یک حلقه شتر مار درکرمان

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت:با دریافت گزارشات مردمی و ورود یک حلقه مار به انبار با تلاش ماموران محیط زیست این مار زنده گیری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرجان شاکری مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت: با دریافت گزارش ورود یک حلقه مار به یک انبار، تلاش لازم برای زنده گیری مار یا تلاش کارکنان  اداره کل حفاظت محیط زیست و انجام شد.

او افزود: این حلقه مار پس از زنده گیری سریعا به نزدیکترین زیستگاه طبیعی واقع در پاسگاه محیط بانی زنقوییه در مجاورت منطقه حفاظت شده سعدی منتقل شد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان گفت: مار زنده گیری شده شتر مار با نام علمی diadema Spalerosophi و نابالغ بوده که جزو مار‌های غیر سمی ایران است.

شاکری تصریح کرد: شتر مار در سراسر دشت‌های ایران مرکزی، غرب زاگرس و جلگه خلیج فارس، نواحی مجاور آن در جنوب کوهستان البرز و دامنه‌های زاگرس و در جزایر خلیج فارس پراکنش دارد.

او بیان داشت: شتر مار از نظر حفاظتی در فهرست سرخ اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در گروه با حداقل نگرانی قرار دارد.

مدیر کل محیط زیست استان کرمان اظهار کرد: باتوجه به ثبت زیرگونه‌های مختلف برای جمعیت‌های شترمار در ایران، انجام مطالعات جامع مورفولوژیکی و ژنتیکی جهت تعیین وضعیت تاکسونومیک جمعیت‌های این گونه در سراسر محدوده پراکنش آن ضرورت دارد.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.