تعبیر خواب؛ از چشم و چارقد تا باروت و بز

اگر به تعبیر خواب‌های خود علاقه دارید با ما در این مطلب همراه شوید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اغلب ما شب ها خواب هایی می بینیم که هنگام صبح و بیداری بسیار فکرمان مشغول معنای نهفته در آن می شود تا از تعبیر آن سردربیاوریم. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم  با بسته تعبیر خواب ما همراه شوید.


چارقد

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

چار قد معرف شرم و حیا و استکناف و خویشتن داری بیننده خواب است. این خواب را معمولا زنان می‌بینند و مردان به ندرت اتفاق می‌افتد که در خواب چارقد مشاهده کنند مگر این که در ارتباط با یک زن باشد یا در نتیجه جائی از خواب چارقد به یک زن برسد. مشاهده چار قد در خواب برای مردان تخفیف شان است و سبکی و بی مقداری نزد مردم است و چنان چه مردی در خواب ببیند که چار قد خریده موردی پیش می‌آید که سبک می‌شود و به شخصیت او اهانت می‌شود و از این بدتر وقتی است که بیننده خواب ببیند چار قد به سر کرده است. چنان چه خانم بیننده خواب ببیند چار قد کثیف و پاره‌ای دارد در محیط خانواده غمین و افسرده می‌شود و اندوهی برای او می‌رسد. چار قد بیننده خواب اگر بزرگ و بی قواره باشد در محیط خانواده گرفتار نابسامانی و پریشانی می‌شود و بین زن و شوهر اختلاف پدید می‌آید که به اختلاف سلیقه منوط است. اگر کسی چار قد شما را گرفت مورد اهانت قرار می‌گیرید بخصوص اگر چار قد شما را بکشد و به زور بگیرد. چنان چه کسی چار قد شما را پاره کرد برای شما آبرو ریزی به وجود می‌آورد و لطمه شدید می‌زند.

تعبیر خواب؛ از چشم و چارقد تا باروت و بز


تعبیر خواب باروت

تعبير خواب باروت به روايت لیلا برایت

اگر خواب ببینید که دست به باروت زده اید، به این معنا است که کارهایى انجام مى دهید که برایتان بسیار خطرناک است.
دیدن باروت در خواب، بیانگر آن است در انجام کارهایى که به زودى قصد انجامش را دارید براى خود شریک نگیرید.

تعبیر خواب؛ از چشم و چارقد تا باروت و بز


چشم

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق

چشم در خواب، بر هفت وجه است.

اول: روشنائی. دوم: دین هدی. سوم: اسلام. چهارم: فرزند. پنجم: مال. ششم: علم. هفتم: زیادتی در دین و مال.

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین

چشم به خواب دیدن مرد بینائی است که بدان راه هدی یابد چشم ازرق، بدعت است و چشم شهلا، فرزند است و هر دو چشم دو فرزند است. اگر بیند که نابینا شده، دلیل که از راه هدی گم شده بود یا فرزند وی بمیرد. اگر بیند که یک چشمش کور شد، دلیل که یک نیمه دین او رفته یا گناهی بزرگ کرده باشد به یک دست یا به یک پای یا به یک اندام دیگر یا مصیبتی به وی رسد.

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

اگر بیند در چشم سرمه کشید، دلیل که صلاح دین جوید اگر بیند که از سرمه مقصودش زینت و آرایش است، دلیل که خویشتن را با امانت ودیندار به مردمان نماید تا عزیز گردد اگر بیند کسی سرمه به وی داد تا در چشم کشد، دلیل که به قدر آن مال یابد. اگر بیند که روشنائی چشم او ضعیف بود به ظاهر و باطن دوروی و منافق است اگر بیند که بر تن او چشم بسیار است و همه چیز‌ها را به کمال می‌دید، دلیل بر زیادتی صلاح وی در دین و به جای آوردن سنت و فرائض شریعت بود اگر کسی بیند کسی چشم او برکند، دلیل که چیزی که چشم او بدان روشن بود از زن و فرزند و سرای و باغ از نظر او غایب شود چنانکه دیگر باره نبیند.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

آن چه در زندگی ما عزیز و گرامی است در خواب‌های ما به صورت چشم ظاهر می‌شود. اگر در خواب احساس کنید که دیدگان شما کم فروغ شده بهتر است مراقب مال و فرزند خویش باشید و چنان چه ببینید کور شده اید و جایی را نمی‌بینید خواب شما از گمراهی خبر می‌دهد. ابن سیرین نوشته اگر کسی ببیند یک چشمش کور است یک نیمه از دین خود را از دست می‌دهد و اگر هر دو چشم او کور باشد کافر می‌شود. چنان چه در خواب ببینید که به چشم خود سرمه کشیده اید کاری می‌کنید که در نظر مردم عزیز و محترم می‌شوید. اگر کسی ببیند که یک چشم اضافی دارد و منحرف می‌شود، به خود بینی و غرور و انحراف اخلاقی گرفتار می‌گردد. چنان چه در خواب ببینید یک چشم شما را کنده اند چیزی را که خیلی دوست می‌دارید از شما می‌گیرند. اگر در خواب ببینید که چشم شما سیاه شده به طوری که هیچ سفیدی ندارد و به زبان دیگر همه چشم مردمک شده نشان از تکبر و خودخواهی است یا چشم شما به دنبال چیزی می‌رود که تحصیل آن در مصلحت شما نیست. اگر ببینید که چشم شما سرخ شده و رگه‌های خونین دارد غمی برای شما می‌رسد و مالی از دستتان می‌رود. اگر ببینید که چشم قشنگ‌تر از زمان بیداری را دارید با زنی انیس می‌شوید که خردمند و با دانش است یا صاحب فرزندانی می‌شوید که البته بستگی دارد به سن و سال و شرایط بیننده خواب. اگر چشمتان در خواب بزرگتر از زمان بیداری به نظر می‌رسید بی بند و با و سهل انگار می‌شوید. اگر ببینید یک چشم دارید، سخن زشت می‌شنوید. اگر دیدید که چندین چشم دارید فریب دنیا را می‌خورید.

چگونه چشم های سالم داشته باشیم؟


تعبیر خواب باغبان

تعبیر خواب یک باغبان: کارها و فعالیتهای فعلیتان شما را پولدار خواهد کرد.
تعبیر خواب اینکه شما یک باغبان هستید: ثروت شما بیشتر خواهد شد
شما باغبان خودتان هستید: خوشبختی از آن شماست.
یک باغبان در فکر باغش نیست: بد شانسی
یک باغبان درختان را هرس می کند: شادی و ازدواج
تعبير خواب باغبان به روایت آنلی بیتون
اگر در خواب باغبانى را دیدید، بیانگر آن است که در امور مالى زیان خواهید کرد.

تعبیر خواب؛ از چشم و چارقد تا باروت و بز


بز

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق

بز نر درخواب مقدمه لشگر است. اگر بیند بز نر بیافت و بر وی نشست، دلیل که این مرد مقدم لشگر شود. اگر از مردم عامه بود، دلیل که او را با مقدم لشگر صحبت افتد و توانگر شود؛ و نیز می‌فرمایند: از پیغمبر (ص) شنیدم: هر که فرزند بز را به خواب بیند که بخرید و به خانه برد، چهل سال درویشی از وی دور گردد و دیدن بز فروش در خواب، مردی بود که مردان و زنان را جمع کند.

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین
محمدبن سیرین گوید: بز در خواب مردی بود بزرگ و ماده بز زنی بود. اگر دید بزی مجهول را بکشت، دلیل که بر مردی بزرگ ظفر یابد. اگر بیند پوست بز را بکند، دلیل که مال بسیار بستاند و هزینه کند. اگر بیند از گوشت او بخورد، دلیل که مال بخورد. اگر بیند بر وی نشست و از هر طرف می‌راند، دلیل که با مردی بزرگ مکر و حیله کند و به هر حال که خواهد او را گرداند. اگر دید بز او را از پشت خود بیفکند، دلیل که آن مرد وی را از جاه و حرمت بیفکند، اگر دید هر دو سر وی بز شکست، دلیل که آن مرد را از عمل منع کند. اگر بیند که سرو‌های بز دراز و قوی شده بود، یا در عدد زیاده گردیده بود، دلیل که در عمل خود مهتر و قوی گردد و ظفر یابد. اگر بیند موی او زیاد شده، دلیل که مالش زیاد شود. اگر بیند پشم او بستد، دلیل که به قدر آن مال از فرزند بستاند. اگربیند ماده بزی یافت، یا کسی بدو بخشید، دلیل که زنی بخواهد.

تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی

اگر بیند ماده بزی را بدوشید و شیر او بخورد، دلیل که از زنی مال یابد. اگر بیند ماده بز را بکشت و گوشت او را بخورد، دلیل که از آن زن حاجت روا شود. اگر بینده ماده بز را نه از بهر گوشت کشت، دلیل که زنی به نکاح بخواهد و از او فائده نبیند. اگر بیند ماده بز از خانه ا و بیرون رفت، دلیل که زن را طلاق دهد. اگر بیند رمه بز در خانه داشت یا به جای دیگر و دانستملک اوست، دلیل که به قدر آن وی را مال و نعمت و غنیمت بدست آید. اگر بیند رمه بز و گوسفند در صحرا می‌چرانید و به هر جا که می‌خواست می‌برد، دلیل که به ولایتی از عرب یا از عجم حاکم شود.

تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی

بز حیوان زیرک و باهوش و چالاکی است و در عین حال مفید که هم از گوشتش استفاده می‌کنیم و هم از شیرش. بز مثل گوسفند و بره در خواب نیکو است ولی تفاوت‌هایی هست که توضیح داده می‌شود. برای کسانی که ذاتا کم تحرک و تنبل هستند و کار‌های خود را از امروز به فردا موکول می‌کنند اگر بز در خواب ببیند هشداری است که چنانچه تنبلی را ترک گویند و پر تحرک باشند سود خواهند برد. چنانچه بزی در آغوش یا همراه داشته باشید گویای نعمتی است که در اختیار دارید و تصاحب آن مستلزم به کار بردن هوش و درایت و جنب و جوش و فعالیت است. خوردن گوشت بز بیماری است و چنانچه کسی در خواب ببیند که کباب گوشت می‌خورد و آن کباب از گوشت بز تهیه شده بیمار می‌شود. خوردن شیر بز نیز نیکو است و دوشیدن شیر بز نیز همین تعبیر را دارد. چنانچه در خواب ببینید که گله‌ای از بز دارید و گله‌ای را تماشاش می‌کنید خواب از فراوانی نعمت خبر می‌دهد و می‌گوید که پیش روی شما سفره‌ای بزرگ و پرنعمت گسترده خواهد شد که شما می‌توانید به قدر رحمت خود از آن سفره بهره‌مند شوید. چیدن پشم بز نیز خوب است و از پیش آمد‌های خوب به شما خبر می‌دهد. تنیدن پشم بز نیز همین تعبیر را دارد و نیکو است و نعمت و رفاه را بشارت می‌دهد.

تعبیر خواب؛ از چشم و چارقد تا باروت و بز

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.