کیخا در صحن علنی مطرح کرد؛

هشدار برای مدیریت مصرف آب/ ضرورت توجه به دامداران و مرغداران

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اگر مصرف بالای آب در شهرها مدیریت نشود،برای تأمین آن در تابستان دچار مشکل خواهیم شد.

هشدار برای مدیریت مصرف آب/ ضرورت توجه به دامداران و مرغدارانبه گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز با بیان اینکه  آحاد ملت و قوا باید تابع مدیریت کادر پزشکی کشور باشند، گفت: بیشتر از اثرهای کرونا، ناپایداری مدیریت بخش کشاورزی چالش ایجاد کرده است؛ وضعیت وزارت جهاد باید سریع‌تر تعیین تکلیف  و مدیریت با ثباتی در این بخش حاکم شود.

او ادامه داد: با تحریم‌های ظالمانه و افزایش نرخ ارز ثابت شد که پایدارترین بخش کشور، کشاورزی است و می‌تواند محور استقلال کشور، تأمین کننده غذا و نیازهای ضروری مردم باشد. این حوزه  از توجه ویژه غفلت شده است.

کیخا بیان کرد: محدودیت صادرات محصولات کشاورزی به شدت روی کارخانجات و صنایع غذایی اثر گذاشته است و تولیدکننده ها آسیب می بینند. جوجه یکروزه به قیمت ۳۰۰ تومان رسیده است. بسیاری از واحدهای مرغداری به دلیل کاهش تقاضا تولید نداشتند و اگر به تولید توجه نشود، این بخش نمی‌تواند پاسخگوی نیاز مردم در روزهای پیش رو باشد.


بیشتر بخوانید: پرهیز از امنیتی کردن و ناهماهنگی در موضوع کرونا/ توجه به عوارض دارو‌های تجویز شده در کشور


رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اظهار کرد: در این فصل که زمان کوچه عشایر است، اگر جابجایی‌های این قشر  بدون قاعده و حمایت دولت باشد، مشکلاتی ایجاد خواهد کرد؛ بسیاری از کشورها صادرات برخی محصولات را مانند برنج ممنوع کردند. اگر دولت برنامه درستی برای تامین کالاهای اساسی نداشته باشد و فقط به آمارها اکتفا کنند، ممکن است در روزها و ماه‌های پیش رو دچار معضل شویم.

او گفت: بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت خوب بوده است، اما نسبت به سال گذشته حدود ۱۴ درصد کاهش داشتیم. اگر مصرف بالای آب در شهرها مدیریت نشود، برای تأمین آن در تابستان دچار مشکل خواهیم شد. همچنین درباره مدیریت پسماندها و فاضلاب و بررسی انتقال کرونا به عنوان بیماری مشترک انسان و دام لازم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
مرغ گران است، توجه به مردم عادی هم بشود
آخرین اخبار