گزارش/

وزیر پیشنهادی تصدی وزارت کشاورزی کیست؟

فردا جلسه بررسی صلاحیت کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فردا چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی صلاحیت کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی برگزار می‌شود.

۴ آذر ۹۸ محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی از سمت خود استعفا داد و به عنوان مشاور رئیس جمهور در امور کشاورزی و امنیت غذایی منصوب شد.

با پذیرش استعفای حجتی از سوی رئیس جمهور، عباس کشاورز به عنوان سرپرست وزارت جهاد معرفی شد.عباس کشاورز از سال ۹۲ در سمت معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی فعالیت داشته است. بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی رئیس جمهوری باید در مهلتی سه ماهه وزیر جدید را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

رئیس جمهوری دوشنبه ۵ اسفندماه در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، کاظم خاوازی را به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس معرفی کرد.

خاوازی متولد ۱۳۴۷، دارای دکتری تخصصی کشاورزی گرایش خاک‌شناسی از دانشگاه تربیت مدرس و معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است.

از سوابق اجرایی وی می‌توان به معاون ترویج سازمان و سرپرست موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، رییس موسسه تحقیقات خاک و آب کشور و رئیس بخش تحقیقات بیولوژی خاک اشاره کرد.

خاوازی عضویت در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور، راه اندازی مرکز ثبت و کنترل کیفی مواد کودی در کشور، مجری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش‌بنیان و انتقال یافته‌های تحقیقاتی به عرصه را نیز در کارنامه مدیریتی و اجرایی خود دارد و در سال ۱۳۹۲ هم به عنوان خاک‌شناس ممتاز از سوی انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان کشور، انتخاب شده است.

کاظم خاوازی تاکنون بیش از ۱۵۰ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی، معتبر داخلی و خارجی چاپ کرده مجری و همکاری بیش از ۱۰۰ طرح پژوهشی در سطح ملی و مؤسسه‌ای بوده و بیش از ۱۲۰ مقاله در همایش‌های علمی معتبر داخلی و خارجی چاپ کرده و راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ عنوان و رساله دکتری را عهده‌دار شده و سه عنوان کتاب تألیف و ترجمه کرده است. وی همچنین مدرس دانشگاه‌های معتبر داخلی در سطح دکتری و کارشناسی ارشد بوده است.

وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی همچنین دانش فنی تولید مایه تلیقح سویا و در نتیجه جلوگیری از واردات آن به ایران را ثبت کرده است.

خاوازی همچنان فرمولاسیون ماده حامل تولید کود‌های بیولوژیک که منجر به توسعه تولید چنین کود‌هایی در ایران شد را ثبت کرده است.

خاوازی مهمترین اصول برنامه خود را  در برنامه پیشنهادی به مجلس برای گرفتن رای اعتماد ایجاد رفاه و امنیت غذایی برای جامعه با تاکید بر تعامل امانت‌مدار انسان با طبیعت در صیانت از محیط زیست، شفافیت فرآیندها، اقدامات و رویکردها، عدالت محوری، معنویت و عقلانیت، مسئولیت‌پذیری و پاسخ گویی، مبارزه با فساد، مشارکت همه جانبه و تقویت روحیه تعاون و همکاری و تحقق اقتصاد دانش بنیان متکی بر دانش بومی و دانش نوین در بخش کشاورزی عنوان کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار