انتقال تعدادی از ایرانی‌ها از استانبول به تبریز با پرواز یک طرفه ۲۱ فروردین

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از انتقال تعدادی از هموطنانمان از استانبول به تبریز با پرواز یک طرفه ۲۱ فروردین توسط شرکت هواپیمایی معراج، خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،رامین آذری مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در چهارمین نشست شورای اطلاع رسانی و ستاد مبارزه با کرونای آذربایجان شرقی با اشاره به انجام شش پرواز یک طرفه از استانبول به تبریز به منظور انتقال هم استانی‌ها پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: دو مورد از این پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر تور، دو مورد توسط شرکت هواپیمایی آتا و سه مورد نیز توسط شرکت معراج انجام شده است.

او اضافه کرد: ۹۸۰ مسافر که اکثرشان نیز هم اهالی آذربایجان شرقی بودند توسط این شش پرواز یک طرفه از استانبول به تبریز منتقل شدند.

او متذکر شد: آخرین پرواز دو طرفه رفت و برگشت به مقصد باکو در هشتم اسفند ماه سال گذشته و آخرین پرواز دو طرفه به استانبول توسط شرکت ترکیش در پنجم اسفند ماه انجام شده است.

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به کاهش پرواز‌ها در بازه نوروزی از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین ۹۹، گفت: تعداد پرواز‌های نوروزی در سال گذشته ۶۶۶ پرواز بود که امسال با کاهش ۵۷ درصدی به ۲۷۸ مورد رسید.

او از کاهش ۷۸ درصدی مسافران در بازه نوروزی خبر داد و اضافه کرد: تعداد مسافران جابجا شده در نوروز امسال ۲۲ هزار و ۹۴۱ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۷۸ درصدی داشت.

او از استرداد ۱۰۰ درصدی بلیط‌های کنسل شده به مسافران خبر داد و اظهار کرد: باتوجه به متضرر شدن شرکت‌های هواپیمایی مبالغ به تدریج به مسافران بازگردانده می‌شود.

آذری، در ادامه متذکر شد: پس از شیوع ویروس کرونا به غیر از بار‌های همراه مسافران، هیچ پرواز بار بری انجام نشده است.

او در ادامه، ضدعفونی روزانه اماکن، تجهیزات، ترمینال‌های داخلی و خارجی و رصد مسافران ورودی به استان توسط دوربین‌های حرارتی با همکاری مرکز بهداشت استان را از اقدامات پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد.

اوافزود: خوشبختانه مورد مشکوکی در بین مسافران غربالگری شده مشاهده نشده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در خاتمه متذکر شد: در همین راستا رستوران‌ها و اتاق سیگار فرودگاه تعطیل و آبسردکن‌ها نیز جمع آوری شده‌اند و تمامی ماشین‌آلات و هواپیما‌ها نیز ضدعفونی می‌شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.