افزایش ۵ برابری سرعت اینترنت با فناوری وی دی اس ال

سرعت اینترنت ثابت با فناوری وی دی اس ال افزایش ۵ برابر را تجربه خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سرعت و کیفیت اینترنت دو رکن مهم در خدمات اینترنتی است و بسیاری از شرکت‌های بین المللی برای افزایش کیفیت خدمات با یکدیگر رقابت سنگینی دارند.

ارائه اینترنت‌ ای دی اس ال سابقه طولانی در جهان دارد و مجموع سرعت ارائه شده در این سرویس به ۲۴ مگاوات می‌رسد و از سوی دیگر میزان آپلود نیز به ۲ مگاوات می‌رسد.

مزیت اینترنت‌ ای دی اس ال در این است که نیازی به کابل‌کشی و نصب خطوط جدید نیست و روی همان خط تلفن هر خانه می‌تواند یک اتصال اینترنت برقرار کرد و این خدمات نسبت به سایر سرویس‌ها ارزانتر ارایه می‌شود.

ارائه این خدمات نیاز به کابل کشی جدید از مخابرات تا درب منزل مشترکان دارد و سرعت دانلود روی اینترنت وی دی اس ال نزدیک به ۵ برابر سرعت دانلود‌ ای دی اس ال است و به مرز ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

سرعت آپلود وی دی اس ال نیز ۱۰ برابر‌ ای دی اس ال می‌شود و به مرز ۱۰۰ مگابیت می‌رسد. وی دی اس ال از کابل‌های مسی استفاده می‌کند و باند‌های فرکانسی آن از ۱۲ کیلوهرتز تا ۳۵ کیلوهرتز است.

تاثیرگذاری فاصله از مرکز مخابرات بر سرعت
علی اکبری کارشناس حوزه فناوری اطلاعات با اشاره به سرویس جدید وی دی اس ال از سوی مخابرات اظهار کرد:سرویس جدید مخابرات بر بستر سیم مسی‌های شبکه تلفن همراه ارائه می‌شود و بسته به فاصله منازل با مرکز مخابرات میزان سرعت را بین ۱۶ تا ۲۰ مگابیت بر ثانیه می‌رساند.

این کارشناس حوزه فناوری تصریح کرد:سرعت ۱۶ مگابیت بر ثانیه برای منازلی که کمتر از یک کیلومتر با مرکز مخابرات فاصله دارند، اعمال می‌شود و مشترکانی که فاصله کمتری دارند سرعت بیشتری را دریافت می‌کنند.

وی افزود: برخی از مودم‌های موجود به دلیل عدم ساپورت از این فناوری سرعت کمی را دریافت می‌کند، اما در صورت تعویض مودم سرعت اینترنت تا ۷۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار