درازهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت باید به شهرستان‌های سیل زده سیستان و بلوچستان توجه بیشتری کند

نماینده مجلس گفت: از دولت درخواست می‌کنم به تمام شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان به‌ویژه شهرستان‌هایی که سیل خسارت‌های بیشتری به آن وارد کرده توجه بیشتری کند.

دولت باید به شهرستان‌های سیل زده سیستان و بلوچستان توجه بیشتری کند/امیدوارم خاوازی حل مطالبات مردم در شرق کشور بویژه جنوب بلوچستان توجه بیشتری کندمحمد باسط درازهی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسیاری از استان‌های کشور در نوروز سال گذشته با مسئله سیل روبه‌رو شدند، اظهار کرد: در پایان سال ۹۸ و اوایل سال ۹۹ علاوه بر بیماری کرونا سیل را در جنوب شرق کشور به‌ویژه در سه استان سیستان بلوچستان، جنوب هرمزگان و جنوب کرمان شاهد بودیم که صدمات و ضربه‌های زیادی را به زیرساخت‌ها به خصوص در بخش کشاورزی و روستا‌ها وارد کرد.

او افزود: در مسئله سیل یک مشکل بنیادی وجود دارد که چندین بار با وزارتخانه‌های ذی‌ربط در میان گذاشتم، ولی تاکنون مطالبه عمومی مردم برای مهار آب‌های مرزی با سیل بند‌ها حل نشده است.

درازهی تأکید کرد: در واقع با حل این مشکل از هدر رفت  آب و فرسایش خاک جلوگیری می‌شود و سرعت و شدت آب کاهش  می‌یابد، در نتیجه خسارات بسیار پایین می‌آید.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: در شمال استان سیستان و بلوچستان که آب از افغانستان به سمت ایران می‌آید هم مشکلاتی از جنس دیگر وجود دارد و خسارت‌های زیادی را در سال گذشته و امسال شاهد بودیم، اما دولت آنچنان که باید توجه نکرد.

او گفت: میدواریم وزارت جهاد کشاورزی و وزیر جدید جهاد کشاورزی حل مطالبات مردم را در شرق کشور به‌ویژه در جنوب بلوچستان مد نظر قرار دهند.

نماینده مردم سراوان و سوران در مجلس گفت: بنده به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از دولت می‌خواهم که به تمام شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان‌هایی که سیل خسارت‌های بیشتری به آن وارد کرده و قطب‌های بهتری برای کشاورزی هستند مانند چابهار، سراوان، کنارک و ایرانشهر توجه بیشتری کند.


بیشتر بخوانید: مقابله با سیلِ سیستان و بلوچستان، هدف امروزِ یک ملت، یک دولت و ید واحِده 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار