تلاش فدراسیون کاراته برای تعلق گرفتن مزایای المپیکی‌ها به کاپیتان پورشیب

مسئولان ورزشی کشور در تلاش هستند تا مزایای المپیکی‌ها را به کاپیتان تیم ملی کاراته ایران هم اختصاص دهند.

تلاش فدراسیون کاراته برای تعلق گرفتن مزایای المپیکی‌ها به کاپیتان پورشیببه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح‌الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان با وجود کسب سهمیه المپیک به دلیل قوانین دست و پاگیر فدراسیون جهانی کاراته مبنی بر اینکه در وزن ۷۵- کیلوگرم و ۷۵+ کیلوگرم (متشکل از دو وزن ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم) کاراته‌کا‌های اول و دوم هر وزن طبق رنکینگ جهانی جواز سهمیه خواهند گرفت که با وجود گرفتن سهمیه المپیک در وزن خود به دلیل قوانین عجیب و غریب فدراسیون جهانی از حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو باز ماند.

 بدشانسی پورشیب در این بود که پس از اکتاش ترکیه‌ای نفر دوم وزن ۸۴- شد و چون گنج‌زاده نفر اول وزن ۸۴+ بود،  کاپیتان تیم ملی با وجود جمع‌آوری امتیاز بیشتر نتوانست به المپیک برسد.

حالا فدراسیون کاراته طی رایزنی‌های اخیر خود با وزارت ورزش و جوانان و مسئولان ذی‌ربط در تلاش است تا سهمیه المپیک به ذبیح‌الله پورشیب تعلق بگیرد چرا که کاپیتان تیم ملی سهمیه را گرفته بود، اما با یک بدشانسی کوچک عازم توکیو نشد. با این حال مذاکرات فدراسیون کاراته همچنان با مسئولان ورزشی ادامه دارد تا این اتفاق در نهایت بیافتد.


بیشتر بخوانید: عباسعلی هفته آینده به تهران می‌آید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار