قوچان یخ زد/ قوچان دیروز سردترین شهرستان خراسان رضوی بود

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دیشب دمای منفی ۱۱ درجه سانتی گراد در قوچان به ثبت رسید و این شهر طی ۲۴ ساعت قبل عنوان سردترین شهر استان را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مرتضی اثمری کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همچنین از زمان آغاز فعالیت سامانه بارشی اخیر از روز سه شنبه، ۱۳ سانتیمتر برف در قوچان باریده است.

او ادامه داد: طی ۲۴ ساعت قبل بجستان با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر استان بود و کمینه دمای مشهد هم دیشب به منفی یک درجه و بیشینه دمای این شهر نیز به یک درجه بالای صفر رسید.

کارشناس اداره هواشناسی خراسان رضوی به ۶.۸ میلیمتر بارش باران در نیشابور اشاره کرد و گفت: طی شبانه روز قبل بردسکن وزش باد با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد.

اثمری افزود: فعالیت سامانه بارشی جدیدی در خراسان رضوی از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه آغاز می‌شود که بر اساس پیش بینی‌ها با فعالیت این سامانه بارشی ناپایداری‌های جوی در استان حاکم می‌شود لذا این اداره کل برای خراسان رضوی هشدار سطح نارنجی اعلام کرده است.

او تصریح کرد: بر این اساس افزایش ابر و شدت وزش باد، بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق و بارش تگرگ در نواحی مستعد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره هواشناسی خراسان رضوی گفت: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب، آبگرفتگی، بارش تگرگ، وزش باد شدید، لغزندگی سطح راه‌ها و اختلال در سیستم حمل و نقل استان از جمله مخاطراتی است که وقوع آن پیش بینی می‌شود لذا توصیه می‌شود هم استانی‌ها از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی، سفر و تردد‌های جاده‌ای غیر ضروری خودداری کنند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.