کشاورزان برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید چه نکاتی را رعایت کنند؟

مدیر جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین گفت: کشاورزان و دامداران برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا لازم است در حین کار نکات بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  نور محمدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان قصرشیرین به کشاورزان و دامداران و فعالان کشاورزی در سطح شهرستان جهت جلوگیری با ویروس کرونا توصیه کرد:هنگام کار با کود، خاک و یا ابزار کار و سایر سطوح که امکان آلودگی وجود دارد از دستکش استفاده کنند.

او بیان کرد: در صورت استفاده مشترک از ابزارآلات کشاورزی (مانندقیچی واره و...) باید بعد از اتمام کار تمام سطوح تماس ضدعفونی شود.

نور محمدی با بیان اینکه ازسموم کشاورزی برای گندزدایی سطح محصولات و سایر سطوح استفاده نکنید گفت: از ظروف و کیسه‌های سالم نو و تمیز برای حمل و بسته بندی محصولات استفاده کنید پس از اتمام کار ظروف و کیسه های غیرقابل استفاده به شیوه صحیح معدوم گردد.

 او افزود: تا حد امکان از تماس مستقیم با حیوانات وحشی و دام و حیوانات اهلی بپرهیزند دامداران و مالکان مرغداران عزیزدر صورت مشکوک بودن به کرونا ویروس از تماس با دام و ماکیان خودداری کنند و از ماسک دستکش، لباس کار و چکمه‌ها در محیط کار خود استفاده کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین  کشاورزان باید بعد از کار استحمام کنند و لباس‌های آلوده خود را بشویند و محل نگه داری حیوانات را مرتب گندزدایی نمایند با توجه به اینکه در بیشتر مواقع محل نگهداری در مجاورت محل سکونت افراد است باید نظافت محل سکونت را راعایت کرده و سعی کنند همیشه مواد ضدعفونی کننده تایید شده وزارت بهداشت از جمله الکل به همراه داشته باشند.

نور محمدی بیان کرد: با باز گذاشتن در و پنجره منزل و انبار و محیط نگهداری دام و طیور اجازه دهید هوا تهویه شود و لباس کار خود را از سایر لباسهایتان جدا کنید لباس کار و وسایل مورد استفاده خود را در معرض نور خورشید به دلیل خاصیت میکروب کشی آن قرار دهید.

نور محمدی ادامه داد: در مرغداری‌ها و پرورش طیور تهیه ماسک یاسه لایه پارچه معادل آن و چکمه و لباس کار استفاده کنند قبل و بعد از ورود چکمه رادر حوضچه ها ضدعفونی کنند.

او گفت: حیواناتی که معلوم نیست از کجا آمده اند خصوصا حیوانات وحشی را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری نکنیدلازم به ذکر با توجه به اینکه همانا ویروس باعث آلودگی گردیده وناقل آن موش است لذا مبارزه با موش در مکانهای که احتمال رخنه دارد در برنامه کاری خود قرار بدهند.

او افزود: جهت حضور جهت دریافت کود و سایر نهاده دامی ضمن رعایت اصولی بهداشتی جهت حفظ سلامت دیگر فاصله ۲متری را رعایت  کنند هرگز در حین کار دست به چشم و گوش خود نزنید.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار