راه‌اندازی قرارگاه احمدبن موسی(ع) به نیت کمک به آسیب‌دیدگان کرونا

نایب رئیس قرارگاه احمد بن موسی (ع) گفت: قرارگاه احمد بن موسی (ع) با هفت کمیته تخصصی برای مقابله با ویروس کرونا راه‌اندازی شده و فعالیت این قرارگاه استمرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی ایمانیه با اشاره به برخی از فعالیت‌های ابتکاری در مقابله با بیماری کرونا در سطح استان، گفت: تشکیل قرارگاه احمد بن موسی (ع) در استان فارس با نظر تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و واگذاری به ابراهیم عزیزی منتخب مردم شیراز در مجلس یازدهم یکی از اقدامات مقابله با این بیماری است.

رئیس کمیته کارگروه بهداشت و روان قرارگاه احمد بن موسی (ع) گفت: در زیرمجموعه این قرارگاه، هفت کمیته تولید، مراقبت از آسیب‌های روانی و اجتماعی، بهداشت درمان، پشتیبانی مالی و حمایتی، تبلیغات و فضای مجازی، اطلاع‌رسانی و آموزش و کمیته معنوی تشکیل‌شده است که همه آن‌ها حول محور حرم مطهر شاهچراغ (ع) فعالیت می‌کنند.

او بابیان اینکه قرارگاه احمد ابن موسی (ع) به صورت سیستمی در حال شکل‌گیری است، بیان کرد: این قرارگاه نقش موازی‌کاری با بدنه اجرایی استان را ندارد و فقط به عنوان همکار و بازوی مدیریت اجرایی استان در این هفت حوزه فعالیت می‌کند.

نایب رئیس قرارگاه احمد بن موسی (ع) گفت: کمیته‌ها بر حسب نیاز و آمادگی، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند طور مثال در حوزه تولید، نیاز‌های جامعه و کمبود‌های اقلام بهداشتی ضروری در این کمیته بررسی شده و در حال پیگیری است که می‌توان به همکاری و فعالیت مجدد دو کارخانه تولید الکل به همت دستگاه‌های مختلف بعد از هشت سال اشاره کرد.

ایمانیه بابیان اینکه قرارگاه برای حمایت از رفع نیاز‌های مرتبط با سلامت در ابعاد مختلف تجهیزات مصرفی اقلام بهداشتی فعالیت می‌کند، اضافه کرد: قرارگاه حرم مطهر احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) از طریق نیرو‌های مردمی و با حمایت‌های خیرین به جذب نیروی انسانی پرداخته و علاوه بر اقلام بهداشتی، سلامت معنوی، روحی و اجتماعی آسیب‌دیدگان را نیز در اولویت قرار می‌دهد.

منبع: فارس
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید پیمان حسینی
۰۰:۱۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
سلام یه روستایی هست به اسم گرد خون پایین ترین نقطه شهر شیراز به این جا هم رسیدگی کنید خواهشن