بسته اینستاگرامی هنرمندان به تاریخ ۲۲ فروردین؛

پست نرگس محمدی درباره سریال «ستایش ۱»؛ سوال سروش صحت از مخاطبانش درباره روز‌های قرنطینه

در این گزارش گزیده‌ای از پست‌های منتشر شده توسط هنرمندان در فضای مجازی را مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه هنرمندان گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رصد زندگی شخصی و هنری هنرمندان و چهره‌های معروف هنری برای طرفداران و دنبال‌کنندگان این حوزه جذابیت‌های خاص خودش را دارد. شبکه‌های اجتماعی مختلف و امکان دسترسی به آن با استفاده از تلفن همراه این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا از طریق این درگاه هواداران بتوانند هر لحظه از وضعیت بازیگر محبوب خود مطلع شوند.

این روز‌ها چهره‌های هنرمندان عرصه موسیقی، سینما و تلویزیون و … یک یا چند صفحه شخصی و عمومی در شبکه‌های اجتماعی مختلف دارند و از این طریق شبانه‌روز با کاربران و هواداران خود ارتباط مستمر و دو طرفه‌ای برقرار می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تصویری که بازیگر مجموعه پایتخت از خود منتشر کرد؛ خانم بازیگر محصولات فرهنگی خود را اهدا می‌کند


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت‌های هنرمندان سینما، تلویزیون و موسیقی در فضای مجازی را مشاهده کنید.

نرگس محمدی بازیگر سریال پرمخاطب «ستایش» به دلیل بازپخش این سریال در تلویزیون پستی در صفحه اش منتشر کرد و درباره روند پرمخاطب شدن ستایش نوشت.

" مسیر جذب مخاطب «ستایش»
به بهانه پخش مجدد سریال «ستایش» از شبکه آی فیلم
رضا میری: ده سال پس از سریال موفق «پس از باران» که به شدت مورد توجه قرار گرفت، سعید سلطانی چند بار در صدد تکرار تجربه موفقش برآمد چند سریال حتی با همان حال و هوا ساخت، اما هیچکدام به موفقیت نرسید تا همکاری با سعید مطلبی که از قبل انقلاب تا امروز ثابت کرده رگ خواب تماشاگر را می‌شناسد. ابتدا قرار بود ایرج قادری کارگردانی «ستایش» را انجام دهد، اما درگذشت او و تعویق ساخت سریال باعث جایگزینی سعید سلطانی شد. نتیجه همکاری فیلمنامه‌نویس و کارگردانی که قبلا موفق به جذب مخاطب شده بودند قدم اول در موفقیت این سریال بود.
گروه بازیگران اغلب از چهره‌های با تجربه بودند از داریوش ارجمند تا سیما تیرانداز، اما سازندگان برای نقش اصلی یعنی ستایش سراغ یک چهره تازه رفتند نرگس محمدی که چند تجربه در سینما و فیلم‌های مهرشاد کارخانی و عزیزالله حمیدنژاد داشت برای این نقش انتخاب شد. نقشی که سکوی پرتاب او شد و ترکیب بازیگران از باتجربه تا جوان‌ها قدم دوم در پربیننده شدن سریال شد
سریال ستایش در فصل اول آنقدر پربیننده شد که به سرعت سفارش فیلمنامه فصل دوم سریال داده شد. موفقیت سریال در حدی بود که نام ستایش در سال ۹۰ به عنوان یکی از سه نام پراستفاده برای نوزادان دختر معرفی شد و بسیاری از رسانه تحلیل‌هایی درباره نقش‌های سریال‌ها در انتخاب نام‌ها نوشتند. بسیاری نرگس محمدی را بعد از این سریال به نام ستایش می‌شناختند. تیپ‌سازی از یک زن مظلوم و در تلاش برای بقا نه تنها به نفع نرگس محمدی بلکه قدم سوم در موفقیت «ستایش» شد. در فصل دوم قرار بود بازیگر دیگری نقش میانسالی ستایش را بازی کند و حتی مریلا زارعی و لعیا زنگنه برای این نقش معرفی شدند، اما سازندگان روی موفقیت قسمت اول قمار نکردند و نرگس محمدی را با گریمی تازه جلوی دوربین فصل دوم ببرند
داریوش ارجمند در نقش فردوس دیگر بازیگری بود که با «ستایش» بین مردم محبوب شد و دیالوگ‌هایش در فصل سه و تقابلش با ستایش بار‌ها در شبکه‌های اجتماعی دست به دستشد. تقابل مرد سنتی و زن طغیان‌گر پیش از این در سریال هایی، چون «پدرسالار» و «نرگس» به موفقیت رسیده بود تکرار این فرمول چهارمین عامل جذب مخاطب «ستایش» شد.
با وجود همه نقد‌ها و افت و خیز‌ها و ضعف و قوت‌های سریال «ستایش»، می‌توان فرمول‌های روشنی از آن برای جذب مخاطب تلویزیونی استخراج کرد که به کار انبوه سریال‌های شکست خورده این روز‌ها بیاید "

پست نرگس محمدی درباره سریال «ستایش ۱»؛ سوال سروش صحت از مخاطبانش درباره روز‌های قرنطینه

سروش صحت کارگردان و بازیگر سینمای ایران با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی‌اش از مخاطبان خود خواست تا روند زندگی روزمره‌شان در شرایط قرنطینه را برایش بنویسند.

" قرنطینه و فاصله گیری از جمع و اجتماع همچنان ادامه دارد. اگر حوصله داشتید، به دو سوال زیر جواب بدهید تا با نحوه زندگی یکدیگر در ایام قرنطینه بیشترآشنا شویم.
سوال اول: در ایام قرنطینه از صبح تا شب چه می‌کنید؟ (برنامه‌های تقریبی یک روزتان از وقتی بیدار میشوید / راستی کی بیدار می‌شوید؟ / تا وقتی می‌خوابید چیست)
سوال دوم: اگر قرنطینه (و فاصله گیری اجتماعی) سه ماه دیگر طول بکشد، چه خواهید کرد؟ "

پست نرگس محمدی درباره سریال «ستایش ۱»؛ سوال سروش صحت از مخاطبانش درباره روز‌های قرنطینه

پیمان معادی بازیگر فیلم‌های «متری شیش و نیم» و «ابد و یک روز» با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش درباره روز‌های قرنطینه نوشت.

" این، ما در قرنطینه هستیم. بخشی از یک پروژه با دوست با استعدادم. "

پست نرگس محمدی درباره سریال «ستایش ۱»؛ سوال سروش صحت از مخاطبانش درباره روز‌های قرنطینه

محمدرضا گلزار بازیگر برجسته سینما و تلویزیون ایران عکسی قدیمی از خودش بر روی یک ژورنال مد و پوشاک را منتشر کرد.

پست نرگس محمدی درباره سریال «ستایش ۱»؛ سوال سروش صحت از مخاطبانش درباره روز‌های قرنطینه

احسان کرمی مجری تلویزیون ایران عکسی از خودش در اینستاگرام منتشر کرد و بیتی برای مخاطبانش به اشتراک گذاشت.

" سر به زیرم کرده اى بعد از عبور و رفتنت
من گل مهتاب گردانم گریزانم ز نور
مجتبى زارعى "

پست نرگس محمدی درباره سریال «ستایش ۱»؛ سوال سروش صحت از مخاطبانش درباره روز‌های قرنطینه

ستاره اسکندری بازیگر فیلم‌های «قاتل و وحشی» و «کمیکال» تصاویری از مناظر چابهار در زمستان ۹۸ منتشر کرد و متنی برای مخاطبانش نوشت.

" مانای من
روز از پی روزپروانه‌های بوسه سپردی به باد باور..
أب شدی در شمع رفاقت قطره قطره..
در خیال خام ِاسمان شعر، که تورا برای تو میخواند.
مانای من
درگوشت زمزمه میشود
ماه می‌لرزد در اسمان، بی قرار!
اذرخش رفاقت بی جواب!
به پرنده بگو نخواند این اواز همیشه جاری را
اسب سرکش دلت اگر رام نشود تمام جاده ها‌ی سبزبسته میشوند
گمانت بود جنگل راستی را در اغوش گرفته‌ای
پرنده، اما لانه میکند از درختی به درخت دیگر
مانای من
تنهاییت را سخت در اغوش گیر
که تمام چاله ها‌ی فراموشی مدتهاست که کنده شده اند "

پست نرگس محمدی درباره سریال «ستایش ۱»؛ سوال سروش صحت از مخاطبانش درباره روز‌های قرنطینه

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یک شهروند
۱۸:۲۰ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
خاهش میکنیم فرزندانی که در کرمان سربازیشان تمام شدهودر بیما رستان ارتش کرمان هستند را به آغوش خانواده برسانید ۶ماه است انها راندیده ایم چه کسی جواب گو است اگر نیایندخانوادگی دنبا لشان می رویم