گزارش/

جزئیات حقوق و مزایای سال ۹۹ کارگران/ مزد خود را چگونه محاسبه کنیم؟

جزئیات میزان حقوق و مزایای کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی برای سال ۹۹ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز چهارشنبه (۲۰) فروردین ماه اعضای شورای عالی کار بعد از ۴۰ ساعت چانه زنی حقوق کارگران در سال ۹۹ را  تعیین کردند.

در جلسه شورای عالی کار که با حضور نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرمایی و نمایندگان دولت برگزار شد، میزان افزایش دستمزد کارگران برای دو گروه از «کارگران حداقلی بگیر» و «سایر سطوح مزدی» به صورت مجزا مورد بررسی قرار گرفت.

کارگران حداقلی بگیر، کارگرانی هستند که برای اولین بار در سال جاری وارد بازار کار می‌شوند و سابقه فعالیت در بازار کار را ندارد. دستمزد این گروه از کارگران (اعم از قرارداد دائم یا موقت) با افزایش ۲۱ درصدی نسبت به حقوق پایه سال گذشته از ابتدای سال جاری روزانه مبلغ۶۱۱،۸۰۹ ریال تعیین شده است.

بر این اساس، دستمزد پایه کارگران حداقلی بگیر در سال ۱۳۹۹ از یک میلیون و ۵۱۶ هزار و ٨٨٢ تومان در سال گذشته به یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۷ تومان افزایش پیدا کرد.

علاوه بر این، به این گروه از کارگران حق بن کارگری به صورت نقدی به میزان ۴۰۰ هزار تومان و حق مسکن به میزان ۲۰۰ هزار تومان در هر ماه (به شرط تصویب در هیئت دولت) تعلق می‌گیرد. حق بن کارگری در سال گذشته ۱۹۰ هزار تومان و حق مسکن نیز ۱۰۰ هزار تومان بود.

همچنین برای کارگران دارای فرزند زیر ۱۸ سال، به ازای هر فرزند ۱۸۳ هزار و ۵۴۲ تومان به عنوان حق اولاد پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، همه ردیف‌های مذکور به جز حق مسکن ۲۰۰ هزار تومانی از فروردین ماه باید در فیش‌های حقوقی اعمال شود. افزایش حق مسکن تنها ردیف فیش حقوقی است که با وجود تصویب در شورای عالی کار باید به تصویب هیأت وزیران نیز برسد؛ بنابراین تا پیش از تصویب هیأت وزیران، حق مسکن در سال ۹۹ به میزان ۱۰۰ هزار تومان سال قبل اعمال می‌شود.

براین مبنا حقوق یک کارگر بدون فرزند با حداقل دستمزد در یک ماه ۳۰ روزه ۲ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۵۴۲ تومان خواهد بود.

حقوق یک کارگر با یک فرزند با حداقل دستمزد در یک ماه ۳۱ روزه، ۲ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۱۵۰ تومان خواهد بود.


بیشتر بخوانید:وام‌های کرونایی بالاخره کِی به دست مردم می‌رسد؟


دستمزد کارگران دارای بیش از یکسال سابقه چگونه محاسبه می‌شود؟

اما دستمزد کارگرانی که بیش از یکسال سابقه کار دارند، متفاوت از کارگران «حداقلی بگیر» افزایش یافت. دستمزد این کارگران که تحت عنوان «سایر سطوح مزدی» شناخته می‌شوند به صورت ترکیبی از «درصد» و «رقم ثابت» برای سال ۹۹ محاسبه می‌شود.

نکته ضروری اینکه تمام کارگران دارای بیش از یکسال سابقه کار مشمول دریافت «پایه سنواتی» هستند که علاوه بر افزایش ۱۵ درصدی و رقم ثابت ، باید به حقوق پایه آن‌ها اضافه شود.

بنابراین حقوق از ابتدای سال ۹۹ به میزان ۱۵ درصد آخرین مزد ثابت در سال ۹۸ به اضافه روزانه ۳۰،۳۳۸ ریال افزایش می‌یابد که نباید کمتر از ۶۱۱،۸۰۹ ریال باشد.

به طور مثال اگر فردی در سال ۹۵ با پایه حقوق ۱،۰۰۰،۰۰۰تومان مشمول پایه سنواتی ماهیانه ۳۰۰۰۰ تومان شده باشد پایه حقوق ۱،۰۳۰،۰۰۰تومان خواهد بود.

با افزایش سال ۹۶ در سایر سطوح ۱۲در صد به اضافه روزانه ۶۷۶۸ ریال وبا پایه سنواتی ماهیانه  ۵۱۰۰۰ تومان به شرح زیر خواهد بود،۱،۰۳۰،۰۰۰+ ۱۲درصد+۲۰۳۰۴+۵۱۰۰۰که می‌شود معادل۱/۲۲۴/۹۰۴

حال با افزایش مزد سال ۹۷محاسبه به روش زیر خواهد بود ۱،۲۲۴،۹۰۴+۱۰/۴درصد+۸۴۶۰۰+ ۵۱۰۰۰تومان یعنی معادل۱،۴۸۷،۸۹۴تومان

با افزایش ۱۳٪ مزد سال ۹۸ به علاوه ۸۷۰۴.۹ تومان ثابت مزدی و ۷۰۰۰۰ تومان پایه سنوات

۱،۴۸۷،۸۹۴+۱۳٪+۲۶۱۱۴۷+۷۰۰۰۰

که معادل مبلغ ۲،۰۱۲،۴۶۷ تومان به عنوان پایه حقوق ۹۸ این فرد خواهد بود.

 با افزایش ۱۵٪ مزد سال ۹۹ برای سایر سطوح به علاوه ۳۰۳۳۸ ریال ثابت مزدی و ۱۷۵۰۰۰ تومان پایه سنوات برای این فرد

۲/۰۱۲/۴۶۷+۱۵٪+۹۱۰۱۴+۱۷۵۰۰۰

پایه حقوق سال ۹۹ این فرد برابر با ۲،۵۸۰،۳۵۱ تومان خواهد بود.

نرخ پایه سنوات در سال ۱۳۹۹ در مورد کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه کرده باشند یا خیر، روزانه ۵۸،۳۳۳ ریال (پنجاه و هشت هزار و سیصد و سی و سه ریال) تعیین می‌شود.

نرخ پایه (سنوات) کارگران مشمول طرح‌های طبقه بندی مشاغل برای گروه یک مبلغ روزانه ۵۸،۳۳۳ ریال و سقف آن در گروه ۲۰ مبلغ ۶۳،۹۳۳ ریال (شصت و سه هزار و نهصد و سی و سه ریال) خواهد بود.

بر اساس بخشنامه اسفندماه ۹۱ وزارت کار، تمام کارکنان دارای یک سال سابقه کار یا کارکنانی که یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات آن‌ها در همان کارگاه گذشته باشد، مشمول دریافت «پایه سنواتی» می‌شوند که این مبلغ باید به حقوق پایه کارگران اضافه شود تا به تناسب در اضافه کار، عیدی و حق سنوات نیروی کار مورد محاسبه قرار گیرد؛ بنابراین «پایه سنواتی» نباید به عنوان یک ردیف جداگانه محاسبه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۰۲ تير ۱۳۹۹
شماکه سه ماه تمام هوار هوار کردین تو بوق و کرنا کردین که هیچ بازنششته ای حقوقش زیر ۲۸۰۰ نمیشه پس کو فقط حرف مفت حقوق من به ۲۴۰۰ نرسید آخه از تآمین اجتمایی توسری خورتر داریم؟ از اون آقا پرسیدن شمابااین حقوقی که به بارنششتها میدین خودت میتونی یه روز زندگی کنی ؟آقاجواب میده ماها رو با اونا مقابسه نکنید !خون شمارنگین تر از خون ماها بازنشسته هاست تورم واسه ما بازنشسته های تامین اجتمایی نیست اینا دلشون ماها نسوخته شکم سیر از گرسنه خبر نداره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
منم کارگر خدارو شکر هنوز زنده ام
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۷:۴۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
برین افق کوروش بالای ۴ تومن میده تو انبار رشت تهران ۵ تومن میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
ما که راضیم دست شما هم درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
امسال حقوق ها واقعا افتضاح من یک کارمندم امسال حقوقم فقط ۴۰۰ هزارتومن زیاد شده شده ۳ تومن اخه ۳ تومن چی میشه
Spain
ناشناس
۱۰:۵۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداروشکر اینجا میشه خودمونو خالی کنیم حتی اگر ترتیب اثر ندن با لیسانس و 5 سال سابقه و کلی مدارک متفرقه سال 99 دارم 1500 میگیرم هیچکسی هم به دادم نمیرسه اینم از پایه حقوقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداازتون نگزره یک روزشمابه جای کارگرازندگی کنیدایابادومیلیون پنصدمیشه چیکارکردشماجای ماکرایه خانه کمترازیک میلیون جای پیدانمیشه باپنجاه میلیون نان دوتابچه هست اب برق گازفقط میشه یک میلیون تاکی مابایدبنالیم من موندم خداکجاس نمیشنوه صدای فریاداین همه بچهای که یک بستنی دست یکی دیگه میببینن ازمامیخان ومانمیتونیم براشون بخریم چقدبایدخجالت بچهامون رابکشیم شمایک ماه به جای کارگرهازندگی کنیدبه خداجونمون به لب رسید دیگه فقط میتونم بگم خدابه روزمابشنتون که بفهمیدماچی میکشیم به خدادارم اشک میریزم مینویسم نکنیدبامابیچارهاازتون خاهش میکنم به دادمردم برسیداین حقوق تواین گرونی چیه اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام تو رو خدا به داد کارگرها برسید تا حرف از حقوق و مزایا باشه کارگر اخراج اونیم که زیاده کارگرها یکی دیگه میارن چرا باید اینطوری باشه بس بازرسان کجان ؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۶:۰۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
از ماست که بر ماست
وقتی که یه کارگری بخاطر حقوق کم به یه شرکتی اعتراض میکنه و سریع یه نفر دیگه خودشو آماده می‌کنه جاشو بگیره
وقتی که هوای همدیگرو نداریم وقتی که یک صدا نیستیم پس مدیران و کارفرمایان هرجوری دلشون میخواد میچرخونن کارگرو
اگه تو یک کارخانه یا یک شرکت یک صدا باشند کارگرا. کارفرما مجبوره کوتاه بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
هرچیزی دولت اظافه کرد والا صاحبین شرکت و کارفرما میخاد از روی ما سودی بخوره نمیخاد که به ما چیزی برسه اینها از ما کم میکنن که اظافه نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
بنده های فراموش شده
۲۱:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
چرخه واقتصاددولت باکارکارگرمیچرخه امازحمات آنهابه چشم نمیادفقط هدف حمایت ازکارفرماهاهست ازدادن مالیات فرار میکنن، ازحق وحقوق کارگرمیزنن برای منفعت خودشون، کارفرمای شوهرم نه بن ماهانه، نه حق مسکن، نه حق اولاد، نه سنوات هیچی نمیده، یه حقوق ناچیزم به زورمیده والاهر چی هم بگیم وزوربزنیم هیچ کس اهمیت نمیده وحمایت نمیکنه از حق کارگر.گرانی وتورم هم که فقط به قشرکارگرفشارمیاره.
Iran (Islamic Republic of)
کسی که هیچ وقت به حقش نرسید
۲۱:۲۰ ۳۰ فروردين ۱۳۹۹
خدا وکیلی این انصاف با این همه تورم و گرونی کارگر بدبخت با این حقوق چکار بکنه تازه کار فرما حداقل حقوق میده اگر اعتراض کردی اخراجت میکنه کدوم سنوات کدوم بن کارگری همش کار فرما میگه خودم و خانوادم تو رفاه باش کارگر همیشه گرسنه باش برا ما پول دارها کار بکنه بازرس اداره کار هم با پول میخرن من با هشت سال سابقه کار و دو فرزند چند حقوق باید بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
آخه این چه دولتی هست که به داد کارگران نمی‌رسن والاخجالت داره دولت دولتمدار همین دیگه چون ازکارفرمایان میترسن بابا تورو خدا به داد کارگران برسید بااین حقوق نمیشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۲:۴۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
من با ۴میلیون حقوق
دو میلیون و هفتصد پایه حقوق
شش سال سابقه تو یه شرکت
سال ۹۹ حقوقم چند میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
حقوقشون بالای 5و10میلیونه میان کارگر300تومن اضافه میکنن برده داری نوینه فقط خدا......
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۸:۱۲ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
صدای کارگران هیچ وقت به دولت مردان نمی رسد و هیچ وقت شما مسئولین کارگران را درک نمی کنید و دلیل ان هم این است که شما دولت مردان هیچ وقت کارگری نکرده اید. از شما خبرنگاران می خواهم از دولت بپرسد اگر حقوق شما در ماه همین میزان که به عنوان حقوق اداره کار مشخص کرده اید ،می توانستید معیشت مدت یک ماه را بگذرانید. ؟ لطفا میزان حقوق کارگران بصورت جدول تنظیم شده در سایت قرار دهید تا بتوانیم پرینت بگیریم
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۰۸:۰۵ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام هر چند این چند سال در حق کارگران ظلم شده . نکته بسیار مهم ان است که اکثر شرکت ها و کارگاه که خصوصی هستن بدونه توجه به قانون حداقل دستمزد تصویب شده . نیرو جدب میکنن ولی فقط فقط پایه حقوق دلخواه خودشان پرداخت میکنن . از سایر موارد هیچ خبری نیست . مانند شرکت ( به تک لبنیات ) که سیمین دشت فعالیت میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
شمای که میگی با مزایا حقوق کارگر میشه ۲میلون ۸۰۰هزار تومان به خدا به قران به پیر به پیغمر نمیدن فقت حقوق پایه رو میدن بری به ریس شرکت بگی چرا مزایا نمیدی میگه همین قدر میدم میخوای بمون نمیخوای بفرما بیرون شما نماینده عزیز حقوق پایه رو بیشتر کن که مجبور شن بدن ، خدا شاهد انقدر از ما کار میکشن ،چرا من کارگر انقدر زحمت میکشم باید۱میلون ۸۳۵هزار تومان بگیرم،من در شرکتی که کارمیکنم روزی۸۰ تن دان جابجا مکنم حقوقم باشه اینقدر ،این انساف نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
همه چیز رو با دلار میخریم .دلار ۳تومنی شده ۵برابر در عرض یکسال .نرخ تورم ۴۱در صد .حقوق بعضی از وزارتی ها که میلیاردیست حقوق کارگر اگر از روی دلار باشه یک پنجم سال پیش .از روی ریال با نرخ ۴۱درصدی وهر سال طبق روال چند بار تورم داریم که باز حقوق نصف محاسبه شده. این پول تو جیبی بچه هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۰:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کارگر با یکو هشتصد چیکار کنه کرایه خونه هست مریضی هست تفریح نخواستیم زنده بمونیم کافیه ترو خدا مرد باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
متاسفم با این حقوقا
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۷:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بی زحمت میشه بگید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چقدره؟به خدا بایک میلیون وششصد هزار تومان فقط میتونیم پول اب وبرق وگز وتلفن را بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
وجدانا چطور با ماهی دومیلیون وپانصد میشه زندگی کرد
Iran (Islamic Republic of)
اصغر
۱۶:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
دمت گرم روحانی
Singapore
کارگر
۱۱:۴۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
چون خودشون یا لشگری هستن ویا کشوری واسه همین چسبیدن فقط ب این دو گروه..کارگر کیلویی چنده
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۱:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته بجای نرسد فریاد است
با این تصمیمات یک طرفه هر روز نسبت به گذشته پشتوانه مردمی شما کمتر میشه
العاقل و اشاره
Iran (Islamic Republic of)
ف
۰۸:۵۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خداوکیلی خجالت نمیکشید چه جوری آخه روتون میشه بگید این چه حقوقی که دارید به کارگران میدین میگه امسال خیلی حقوق کارگرها رو بردیم بالا شما آقازاده هاتون روزانه دومیلیون ۵۰۰ هزارتومن فقط پول توو جیبی تونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
مدتی میشه ک گوشت نداریم، مرغ نمیخریم، پول شارژ ک هیچی پول نونم نداریم، بخاطر کرونا همسرم بیکار شده و ۱ و ملیون ۱۰۰ تومان قسط بانکمونه، پس چی شد ک میگفتن قسط هارو نمیخواد بدید؟ شوهر منم کارگره پس کو حق سنوات و حق مسکن؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کارگرای عزیز حقمون را دادن پس پبش به سوی جهش تولید!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۰۳:۱۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
جان بچه تون‌ به داد ما کارگرها برسین
Germany
Jahangir vaicy
۰۲:۲۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
متاسفم برای خودم که کارگر هستم
Iran (Islamic Republic of)
مهدوی
۲۳:۲۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اول حقوق پرستارا و معلمان دو تومن اضافه شد بعدشم نوبت بازنشستگان شد که اونا هم 1.5 اضافه شد نوش جونشون حقشونه با این تورمی که تو ایران هست حالا این رو میخواهم بگم ما کارگران همیشه جز آخر آخری هستیم نوبت ما که شد واقعا این انصافه که فقط 300 تومن اضافه بشه هیچ کارفرمایی غیر از حقوق ثابت چیز دیگری نمیدن حالا شمایی که تصمیم میگیری که اگر حقوق کارگر از این بیشتر بشه ال میشه بل میشه بیا یک ماه همین حقوق رو من میدم دست تو نوعی ببینم اگه بیشتر از ده روز تونستی باهاش زندگی رو بچرخونید من دیگه هیچ حرفی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
قربانعلی محمدحسینی
۲۳:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام کارکران روزمزد ساختمانی وآزاد چطوری وجکونه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۲۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
الان ۷سال به عنوان نیروی شرکتی داخل یک سازمان نیمه دولتی کار میکنم ولی تو این ۷سال یک ریالم پایه سنواتی نگرفتم و هر سال همان حد عقل حقوق برام محاسبه میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضاایزدی حمیدی
۲۱:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام ،خسته نباشید.من نمیدونم ایناچطور فکرمی کنن.اینای که دم از عدالت میزنن.اصل فکرودیدگاهشان نسبت به کارگروکارمنداشتباه است.چراکه کارگربایدازکارمندبیشترحقوق بگیرد،چون ثبات شغلی ندارد.هیچ مزایای دیگه ای واقعی درعمل ندارد نه درکاغذ.ولی کارمندبرعکس کارگران ثبات شغلی وهم هزارویک مزایای که کارگرتوخوابش نمبینه داره .اصل و اساس تفکرشان مشکل داره.شایدبعضی ازاین کارمندابگن ما امتحان دادیموغیره .من خودم فوق لیسانس شبکه های کامپیوتری هستم.حداقل در حوزه کاری خودم میتونم این قولو بدم اگه بین نیروهای شرکتی واستخدامی یه امتحان عملی گرفته شودازصدنفراول۹۹نفر آن شرکتی هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ببین کیا دارن برای ما حکومت می کنند خدایا خودت به فریاد ما برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
آهای شما مسئولین بی وجدان شماها که همیشه خون قشر زحمتکش وبیچاره کارگرو کردید توشیشه دیگع این ادابازیاچیه که میگید باکلی چانه زنی ۲۱درصدافزایش دادیم.
Brazil
امیدعلی رشنو
۲۱:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
به جای این محاسبات ریاضی، بهتر نیست واقعیت رو بیان کنید اولأ نمایندگان کارگران صورتجلسه مربوطه را امضاء نکردن و در واقع تصویب شدن موضوع رو غیر قانونی کردن دومأ در تعیین دستمزد قانون رعایت نشده و خلاف قانون صورت گرفته و اساسا صورتجلسه ای که امضاء یکی از طرفین رو نداره و به فرض نمایندگان کارگران امضاء هم کرده باشند چون مغایر با قانون کار و سبد معیشتی بوده وجاهت قانونی ندارد و قابل پیگیری می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
الان ۲۳۳۵ کع حساب کردین برا یه کارگر بدون فرزند میشه حق بیمه ماهانش ازش کم میشه یا بدون اون ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اینم از عدل اسلامی عدالت کجا بود دولتمردان بیان ببینن با ۱۸۰۰۰۰۰میتونن زندگی کنن اگه تونستن ماهم میتونیم بعدشم کدام کارگاهی سنوات میده
Germany
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام عیب نداره هر جا سود زدیم همونجا پیداد میکنیم...
Germany
مهدی مختاری 291
۱۸:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تمام زحمت های این کشور رو کارگرها می کشند، اونوقت حقوقشون از همه کمتره. این عدالته یا بردگی؟ اگه کارگرها نبودند چرخ این مملکت هرگز راه نمی افتاد.
Iran (Islamic Republic of)
سجیل
۱۸:۱۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام هیچ کارفرمای سنوات ومزایای کارگرپرداخت نمی کند.وهرسال همان حداقل حقوق درنظرمی گیرند.خیلی ازکارفرماها باگرفن سفت وچک ضمانت وضامن ازکارگروقراردادسفیدامضا.جای هیج گونه عتراضی نمی گذارند.وحتی حق بیمه راهم ازخودکارگرکم می کنند.وچندماه چندماه حداقل حقوق راهم عقب می اندازند.قوانین کارمابه گونه ای است که هرگزحق کارگرپرداخت نشده ونمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۳۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
خودت ببین مشکل کارت کجاست
اگه کار فرما درست باهات کار نمی کنه دلیل نیس بقیه هم این جور باشن
کارفرماتو عوض کن
ما تاجر بد دارم اما تجارت بد ندارم
ببین مشکل کجاس
Iran (Islamic Republic of)
پویا سهرابی
۱۸:۱۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کجاااس 1800؟1ونیمم نمیدن..... من وهمکارام توی نمایندگی سایپا هستیم ازصب تاشب جان میکنیم.یه تومن میدن فقط این پول بیمه روکردن دلیل خودشون، مگه پول بیمه بایدازجیب ماپرداخت بشه؟ شایدمن زنده نموندم بازنشست بشم الان بدردم میخوره هرچندالانشم پول یه قوطی سمه بخری بخوری وخیال راحت.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
بخدا همش الکی ما کارگرادلمون ب چی خوش کردیم نمیدونم فقط کار کار کار کار همیشه باید برای ثروتمندان پله بشیم اونا بزن بالا
Iran (Islamic Republic of)
کارگر بیچاره
۱۷:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
باسلام یه کار گر هستم با دو تا بچه العان نزدیک به یک ماه و نیمه بیکارم درسته یه خونه دارم که سقف بالا سرمونه ولی هیچ درامدی ندارم که خرجی بدم نمیتونم جلو کسی دست دراز کنم ما چه خاکی سرمون کنیم که هر کس که میخواد ببرتمون سر کار میگه اینقدر پول میدم بابت کارت میای بیا نمیای کسی دیگه ایی رو ببرم محبوریم به هر قیمتی که پول مید ن بریم سر کار
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۰۸:۲۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
بیا شرکت دیجی کالا حقوقش خیلی خوبه
سرویس بیمه غذا
اگه کاری باشی ماهی چهارتومن داری
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
گرما وسرما کارگر حساب میکنی تو تابستون کنار هیتر 229 درجه کارمند میتونه تحمل کنه .مثل این میمونه کارمند تو تابستان تو اتاقش بخاری تا اخر روشن کنه.
کارمند چند ساعت مفید کار میکنه
کارمند خوشبو میره سره کار خوشبو هم برمیگرده
کارمند در روز چندساعت بسرعت راه میره
کارمند هروقت بخواد مرخصی ساعتی وروزانه میگیره
هر وقت بخواد میتونه کار باموبایل یا صبحونه بخوری بدون هیچ کاری دیگری
Netherlands
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
همه همین رو هم نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
شاید برای ویروس کرونا واکسن ویا داروی پیدا بشه اما با برده داری مدرن به ریاست آقای روحانی چکار باید کرد. آیا نظام سرمایه داری چیزی جز این تصویب حقوق دستمزد 99 برای قشر زحمت کش کارگر بوده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کدوم طبقه بندی کارفرما یا صاحب شرکتها که طرح طبقه بندی اجرانمیکننید دولت اول باید به این موضوع توجه میکردبعدطرف کارفرمامیگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
برای کی نظر بدیم مگه اونا وجدان دارند که من وشماها را درک کنند که چه میکشیم تا اینا هستند وضع ماتغییری نخواهد کرد فقط خدا همه اونا را بکشه که از شر همش راحت بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
روناک
۱۶:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
معلمان مدارس غیر دولتی که ۷:۴۵ میرن سرکلاس تا ۱۲:۳۰ظهر حقوق اونا جه جور حساب میشه
طبق قانون کار وتامین اجتماعی موسس کارفرما معلمان کارگر حساب میشن لطفا راهنمایی کنید هیچ کس وهیچ ارگانی ماسخ درست وحسابی نمیده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
درود .فکر این باش اخرت رو اباد کنی !!! حالا از گشنگی مردی هم مردی !!! روزی ی وعده غذا بخور نداری نخور .ما پیاده باشیم و فک اخرت !!! بعضی ها هواپیمای اختصاصی !!! و بگن فکر اخرت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
جمع کنید این خیمه شب بازیارو کدوم کدوم وزارت کارکدوم مجمع، اصلا کارگر حقوقو میخواد چیکارحقوق فقط باید برای مسولین
Germany
رضا
۱۶:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
بخدا اگر مسئولین و نماینده گان مجلس فقط یک ماه توانستند با این حقوق زندگی بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
متاسفانه در شهرداری برای پرسنل قراردادی بخاطر تغییر نوع استخدامی از شرکت هادیان شهر به خدمات اداری شهر مزد سنوات تعلق نگرفته است
واقعا عجیب است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
United States of America
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا اختلاف باید بین قشر کارگر و یک کارمند باشه
United States of America
امین
۱۵:۵۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
چرا اختلاف باید بین قشر کارگر و یک کارمند باشه
کارگری با تمام رنج و سختی زندگی باید حدود 20 ساعتم کارکنه تا حقوقش بخور نمیر باشه ولی یک کارمند چیکار میکنه پشت میز نشستن و چهارتا کاغذ بالا پایین میکنن و امضا میکنن
حالا این کارگرا همشون تحصیل کرده های مملکت هستن همشون یا لیسانس یا فوق لیسانس هستن چون پارتی نداشتن نتونستن کارمند بشن

دولت مردان یکم رسیدگی کنند با این تورم بالای مملکت
Iran (Islamic Republic of)
اسلام
۱۵:۵۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اشکال نداره.من به شخصه آدمهای تنگدست زیادی رو دیدم که مردن،همینطور ثروتمندای زیادیرو، ما که دستمون به جای نمیرسه،ولی با این تضعیف حق زیر دستان،که انجام میدن ،به خدای محمد بعضی هاشون آتیش ابدی رو برای خودشون خریدن.بذار کار شکنی کنن وبه نمایش بازی کردن ادامه بدن.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
زیاد فکر کردند خسته شدند احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کارهرسالتونه خسته نباشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مسئولان خودشون با این حقوق می‌توانند زندگی را بگذرانند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام اینقدر درد داریم که با بیانشم کسی دل نمیسوزونه،...حرفی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
سجیل
۱۴:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اناالله واناعلیه راجعون .بی عدالتی تاکجا ؟!یکی فرق بین کارگرزحمتکش افتاب سوخته دست پینه بست راباکارمندشیک اتوکشیده رابرایمان شرح دهد!؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام‌‌برادرم‌کارگرشهرداری بم هست‌از یکماه قبل‌عیدحقوق شهرداری ندادن الان بافروردین دوماه هست ‌حقوقی دریافت نکردن حق اعتراض‌‌هم نداره ‌لطفامسئولین فکری کنن بااین همه وام وقسط عقب افتاده
Iran (Islamic Republic of)
موسی بخشنده
۱۴:۲۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
نمیدونم چطور فکر میکنند کارگر پول آب و گاز و برق نمیده یا گوشت و مرغ و ماهی سر کوچه شون ارزون تره ۰ غذاهایی که کم کم باید خوابشو ببینه . تازه باید به اون کارفرمایی که حق سنوات و بن کارگری و عیدی رو میده دستشو بوسید ولله ما که هیچ چیز از کارفرما ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اخه مگه کارگر چرخ مملکتو راه نمیندازه بابا کارگر گناه دارن با کارمندا چقد باید اختلاف داشته باشن از نظر حقوق
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
رسما با این وضعیت حقوق ثابت کردن که رسما هیچ ارزشی برای کارگر قائل نیستن مخصوصا وقتی که نماینده کارگرها صورتجلسه رو امضا نکرده. دولت نجس روحانی دیوث هم بدون امضا نماینده کارگرها اونو تصویب کرده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
خدا اون کارفرمایی که تو حق خوردن کارگره تو فکر خودشه
Iran (Islamic Republic of)
ب ح
۱۴:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
با سلام انشاالله درمورد حقوق عدالت ومساوات برابر تورم برقرارگردد لطفا درمورد مدرک تحصیلی بعضی ازکارکنان نیز که درزمان شاعلی مدرک کاردانی وکارشناسی دریافت نموده (کارکنان ب ) مانند سازمان ن م ارتش که بعد ازبازنشستگی مدرک آنان عمل نشده اقدامی انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اخه خودتون بگید یه کارگر ی که نون ۵ نفرو میده اجاه نشین هم هست پول اب وبرق وگاز وتلفن وغیره هم هست به جز خرد وخوراک و کرایه تاکسی که روزانه میده با این حقوق چندر غازی که دولت ما تعیین کرده میشه کاری کرد
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۳:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
زن نگیرید اگر کارگرید
United States of America
کارگرهمیشه ته چاه
۱۳:۴۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
برای قیمت بنزین نرخ جهانی را در نظر میگیرند و برای دستمزد، نرخ تورم خودشان را هم قبول ندارند.
بسیار «هوشمندانه»! مثل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی‌شان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مسئولان به فکر کارگران باشند
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر
۱۳:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
با حضور نمایندگان کارگر و ترک آنها از جلسه چنین تصمیمی گرفته شده وای بحال مستمری بگیران
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۳:۰۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مشکل ما افزایش و کاهش حقوقا نیست شما دوستان میگین
مشکل ما این گرونی و تورم بی سابقست که قبل از عید و افزایش حقوق کارگرا گرونی خیلی شدیدی داشتیم که تازه هنوز حقوقا زیاد نشده بود بعد از عیدم که دیگه نگم که وضع افتضاح گرونی رو هممون داریم میبینیم تازه موج دوباره تورم و گرونی تا پایان سال حداقل دو سه بار دیگه هم داریم که اونم خودش جای خود داره
الان کمترین مشکل ما اقشار ضعیف افزایش کم حقوقاست
بیشتر مشکل ما این گرونی و تورم بسیار بالاست که روز به روز بیشترم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
مستضعفه بیچاره
۱۷:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام شما گل گفتی برادر..هیچکس به دادمانمیرسه ....کمرمونشکست زیر بار گرونی.به کی باید بگیم؟خدامیدونه...ماکه بیکاریمو نه حقوقه کارگری میگیریم نه کارمندی...مسافرکشه بیپول همیشگی هستیم.که تواین وضعیت مسافرم نیس که ببریم.نه عیدی نه بیمه نه حقوق..فک کنم بمیریم بهترباشه.تواین دنیا هیچکس بفکر مانیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۳:۰۴ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام.
حداقل حقوق کارمند با کار راحت و آینده ی شغلی تضمین شده و مزایایه زیاد و ۲۸۰۰ زدن و اعلام کردن هیچ کارمندی زیر ۴۳۰۰ نمیگیره زدن.بعد کار گر۱۸۰۰
معلم ها ی مفت خور و تن پرور ۵ تا ۵۰ درصد افزایش.
چرا زن و بچه های ما باید از زن و بچه های کارمندان و معلم ها کمتر باشن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
توهین نکن همین تفکرات را داری که در فلاکت زندگی می کنی معلم هم روزگارخوشی ندارداگرمعلم تن پرور است دولت آ.پ را تعطیل کند خواهی دید کشور چگونه نابود خواهد شد هرچه داریم از زحمات این قشر فرهیخته است وضعیت معلم در کشورهای دیگر وکشور ایران را ببین تا بفهمی وضعیت معلم اسف بار است وبه اندازه یک کارگرهم حقوق نمی گیرد
Germany
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
هر معلم و کارمندی که ناراضیه استعفا بده بره بشه کارگر
مرد نیستین اگه این کار و انجام ندین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کدوم حق سنوات
کارفرما بعد 10سال کار همون پایه رو میده یه هزاری بابت سنوات این 10سال پرداخت نمیکنه.اگه هرسال پایه سنوات رو میدادن بعد10سال نباید 2300بگیری که
Iran (Islamic Republic of)
ویکی
۱۵:۳۹ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
میزان کار آمدی معلم هاو فهم و شعور معلم های خارجو با معلم های عقده ای ایران مقایسه نمیتونی بکنی
معلم ها ضدفرهنگ ترین قشر جامعه معاصر ایران هستند که چند نسل رو خراب کردند
Iran (Islamic Republic of)
مورچه
۱۲:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
مورچگان را چو بود اتفاق شیر ژیان را بدانند پوست
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۲:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا متاسفم. متاسفم واسه دولتی که همه بار جهش تولیدش روی دوش کارگر میچرخه ولی واسه دستمزد و حقوق کارگر ارزشی قائل نیست.این همه بی عدالتی را به دادگاه خداوند خواهم برد و از او خواهم خواست تا در مورد شما قضاوت و داوری کند. امیدوارم که خداوند خودش جواب این همه بی عدالتی رو بده.
Iran (Islamic Republic of)
Asad
۱۲:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تورم اعلامی دولت بالای 42 درصده اونوقت افزایش حقوق کارگرها... من دیگه حرفی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
من دیگه حرفی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
غلامرضا
۱۲:۳۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام
چرا باید بین حقوق کارمندان دولت و کارگرهای بخش خصوصی اینقدر اختلاف باشه؟ مگه بودجه دولت از مالیاتی که از کار همین کارگرها تو کارخونه ها و.... انجام میشه بدست نمیاد؟؟؟ چرا از کارگرها میگیرین و چندین برابر حقوق کارگرها رو میدین به کارمندها؟؟؟ چطور جواب خدا رو میخواین پس بدین؟؟؟ اونا زندگی دارن ما نداریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
من‌که‌۴‌ماه.دیگه‌بازنشت.میشم‌به‌خاطر‌کرونا‌تعطیل‌کردن‌برن‌بیمه‌بیکاری‌چکار‌کونیم
Iran (Islamic Republic of)
فرهادی
۱۲:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
اینا همه به کنار ولی در بسیاری از شهرستانها اولا روز اول از کارگز چک و سفته میگیرن که اعتراض نکنن بعدش ماهی 1 و 300 بهشون میدین عیدی هم یک سوم میدن وقتی هم به اداره کار برا شکایت میرن بیخودیه چون قبلش یه نامه بدون تاریخ ازشون گرفتن که حسابشون تسویه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
واقعا یک کارگر با این حقوق با بچه مستاجر چه کار باید بکنه
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۲۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام. روی سخنم با خبرنگاران سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان هست. خبر دارید که برا حقوق کارگران بازنشسته های تامین اجتماعی همین امروز فقط و فقط یک میلیون و پانصد و هفتاد هزار تومن واریز شده؟؟ پس این همه از همسان سازی، همسان سازی دم زدن آخرش چی شد؟؟ اون دو میلیون و هشصد هزار تومنی که میگفتن کف دریافتی بازنشسته هاست، کجا رفت؟؟ با این پول اجاره بدم، یا جهزیه تامین کنم؟ یا شهریه دانشگاه بچه مو بدم؟ یا پول دوا درمون خودم؟ یا پول خورد و خوراک؟ واسه ماهایی که سی سال حق بیمه پرداخت کردیم ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس کارگر
۱۱:۰۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
دین و ایمان از مردم گرفتین...خودتون گردنتون کلفته.....کارگری نکردین بفهمین یعنی بیگاری کشیدن....این همه درس بخون آخرش مجبوری بری جای خصوصی کار کنی با این حقوق چندرغاز....هرچی خوبه که مال شماهاست.... ماشاا.... روز به روز هم که بهتر میشین و سرخ و سفیدتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
این همه جلسه
این همه دورهمی
آخرش چی اینقدر پیچوندن تا چند جلسه بشه و برای خودشون برای هر جلسه که ما نمدونیم مبلغ ........... دریافت کنند
Iran (Islamic Republic of)
k. v
۱۰:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
برای تعیین دستمزدسالانه کارگری، نمایندگان کارگر واقعا تنها هستند. چون هرکدام از نمایندگان شرکت کننده «کارفرما، دولت و کارگر»حق یک رای دارند و دولت که همیشه حامی و پشتیبان کارفرماست، پس با این حال 2بر1به نفع کارفرماست و نمایندگان کارگری جایی برای اعتراض ندارند. لازم بذکر است نمایندگان دولت درواقع همان کارفرماهستند چون به طریقی بیشترشان صاحبان کارخانه یا همان کارخانه دار هستند
Iran (Islamic Republic of)
اسلامی
۰۹:۰۵ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
این افزایش حقوق کاملآ مقابر با قانون است قانون افزایش متناسب با تورم رو بیان کرده آقای روحانی درسته ما نمی‌توانیم به جایی شکایت کنیم و حقوقمون رو مطالبه کنیم ولی شکایت به خدا می‌بریم از شما و تموم مسولین مربوطه از کوچک تا بزرگ
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۱۳ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
تروخدا انقدر قصه نبافین-300 هزار تومان افزایش همون 21 درصده که افزایش بهش میگین؟؟
شما متوجه نیستین که کارفرما سنواتو میپیچونه؟یه دلیل منطقی بیارین که شما به چه حقی حقوق کارمندو 65 درصد افزایش میدی و حقوق کارگرو 21 درصد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۷:۴۷ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
کسایی که اینجور تصویب کردن یک ماه حقوق کارگری بگیرن کل سیستم زندگیشون به هم میریزه.بیچاره کارگر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
این همه جلسه گذاشتن بخاطر 21 درصد؟خسته نباشید واقعا..این حقوقی که شما برای یک ماه کارکردن وجون کندن یه کارگر بدبخت اعلام کردین.چطور کرایه خونه پرداخت کنه؟چطور قسطاشو بده؟چطور شکم زن وبچه هاش رو پرکنه؟این مقدارپول خیلی کمتراز پول توجیبی بچه هاتون هست.توقع دارین کارگربدخت یکماه بااین پول سرکنه؟
Germany
ناشناس
۰۴:۰۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
سلام من سه ساله کار میکنم یکجایی.بیمه هم نیستم.سنوات بهم تعلق میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
کارگرساده
۰۲:۴۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
18ساله باحقوق پایه اداره کار توشرکتای خصوصی کارمیکنم .حقوق ومزایای دولتیارو میبینیم و حسرت میخوریم .کمترین امکانات روواسه زن وبچم نتونستم فراهم کنم ازماکه گذشت ولی لطفا مسیولین حقوق معلمها وکارمندارو۱۰۰درصد زیاد کنند بنده خداها توسال اندازه دوماه ماهم کارنمی کنند ولی ازحقوق ومزایادارن خفه میشن ....۴ماه کلا تعطیل..عید ۲۰ روز دیگه کرونا وآلودگی وسرما وبقیه به کنار اونم ۵ ساعت زیرکولر وکنار بخاری
Iran (Islamic Republic of)
سارا نیسی
۰۱:۵۹ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ممنون بابت یادم دادید
Iran (Islamic Republic of)
.
۰۰:۳۶ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
ماکه افزایش حقوقی ندیدیم
۱۲
آخرین اخبار