دارویی که مانع گسترش ویروس کرونا در بدن می‌شود

یک شرکت چندملیتی به نام Pfizer یک داروی احتمالی برای مقابله با ویروس کرونا را شناسایی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت چندملیتی به نام Pfizer یک درمان احتمالی و امیدوارکننده با قابلیت تأثیر زودرس بر روی بیماران مبتلا به کرونا را پیدا کرده و قصد دارد آزمایشات مربوط به این دارو را در تابستان بر روی بیماران انجام دهد.

میکائیل دالستن، مدیر ارشد بخش علمی این شرکت، در مصاحبه‌ای گفت: تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که این دارو مانع تکثیر و شیوع ویروس کرونا در بدن می‌شود، اگرچه آزمایش انسان برای اثبات این ادعا ضروری است، اما یافته نشان داده که این دارو از انتشار ویروس در بیماران مبتلا با علائم خفیف و متوسط جلوگیری می‌کند.

شرکت pfizer  داروی دیگری را این هفته آزمایش خواهد کرد

در کنار آن، به گفته دکتر دالستن، شرکت Pfizer همچنین این هفته آزمایش بر روی داروی مورد تأیید روماتوئید-آرتریت Xeljanz را در بیماران مبتلا به ویروس کرونا در ایتالیا آغاز می‌کند تا بفهمد آیا این درمان فایده‌ای دارد یا خیر.

او ادامه داد: این شرکت درنظر دارد تحقیقات خود را درباره کمک آنتی‌بیوتیک‌ها به بیماران مبتلا به کرونا نیز انجام دهد.

ساخت واکسنی با ساختار ژنی

علاوه بر این، شرکت Pfizer با BioNTech SE آلمان همکاری کرده تا بتوانند در حوزه فن‌آوری واکسنی با ساختار ژنی بسازد، همچنین شرکت Pfizer قصد دارد تا اواخر ماه جاری بر روی چهار واکسن مختلف به طور همزمان آزمایشات بالینی انجام دهد، هدف از این کار پیشرفت در مطالعات آینده است.

شرکت Pfizer که در شهر نیویورک مستقر است، تیمی متشکل از ۵۰ محقق از بخش‌های مختلف را برای کار روی ویروس کوید-۱۹ جمع‌آوری کرده تا دارو‌های مختلف بالقوه را بررسی کند.

دکتر دولستن افزود: این تیم تحقیقاتی همچنین ترکیباتی را که فعالیت در برابر سایر ویروس‌ها از جمله سندرم حاد تنفسی یا سارس را نشان می‌دهد مورد بررسی قرار داد.

شارلوت آلبرتون، که در زمینه طراحی دارو Pfizer فعالیت دارد، گفت: به منظور تأمین منابع کافی برای دارویی که این شرکت قصد آزمایش آن را دارد، چند هفته پیش Pfizer مواد اولیه لازم برای ساخت دارو را خریداری کرد.

شرکت Pfizer انتظار دارد که تحقیقات ارزیابی اثر Xeljanz بر روی بیماران کوید_۱۹ در ماه ژوئیه به پایان برسد، همچنین می‌گوید این دارو می‌تواند به یک واکنش ایمنی بیش فعال که می‌تواند منجر به نارسایی تنفسی و مرگ در بعضی از بیماران مبتلا به کرونا شود کمک کند.

دکتر Dolsten گفت: داروی Xeljanz متفاوت از داروی آکتمرا عمل می‌کند و می‌تواند جایگزینی برای بیمارانی باشد که بدنشان به دارو‌های ضد التهابی پاسخ نمی‌دهد.

شرکت Pfizer انتظار دارد که یافته‌های خود درباره قدرت آنتی بیوتیک آزیترومایسین در برابر ویروس کرونا که با نام تجاری Zithromax توسط این شرکت به فروش می‌رسد را منتشر کند.

شرکت Pfizer قصد دارد با دانشکده پزشکی گرمسیری لیورپول مستقر در ایالات متحده دو مطالعه انجام دهد تا بررسی کند که آیا بیماران مبتلا به کرونا در معرض خطر بیشتری در ابتلا به ذات الریه (پنومونی) هستند و در صورت وجود هر دو عفونت منجر به بیماری شدیدتری در آن‌ها خواهد شد یا خیر.

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ آیا در زمان اپیدمی کرونا می‌توان عمل جراحی کرد؟

بیشتر بخوانید: چگونه در ادارات کرونا را از خود دور کنیم؟

بیشتر بخوانید: اسباب‌بازی‌های باتری دار و پارچه‌ای کودکان رو چگونه ضدعفونی کنیم؟

بیشتر بخوانید: عارضه چشم صورتی می‌تواند از نشانه‌های ابتلا به کرونا باشد؟

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ بارش باران می‌تواند منجر به افزایش انتقال شود؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Majid
۱۹:۳۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
حتما درمان داره باید همه چی رو خصوصا کسایی که علم آزمایش. آزمایشگاهی دارند باید تست کنند یه چیزی که بتونه ویروس داخل ریه و نای و کلیه رو از ببین ببره، اکثر داروها که برای شپش استفاده میشه فکر کنم بی تاثیر نباشه، کاش بجای کیت، داروش پیدا کنند
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۳:۳۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
اگه سرکه میتونه این ویروس رو نابود کنه نمیشه از این ماده خوارکی بعنوان واکسن استفاده کنن؟ واقعا ذهنم رو درگیر کرده نه برا بدن ضرر داره نه بی تاثیره
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۵:۱۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
کی گفته سرکه درمان میکنه؟!!
عضو هر کانالی هستی همین الان لفت بده بیا بیرون :))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۴ فروردين ۱۳۹۹
درمان نه بلکه گفته نابود میکنه و این سفارش پزشکا هم هست
آخرین اخبار