بیش از ۲۰۰ کیلومتر از رودخانه های گیلان لایروبی شد

معاون حفاظت بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان از لایروبی نزدیک به ۲۴۰ کیلومتر از انهار نیازمند لایروبی استان از ابتدای فصل زراعی جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،مرتضی میرزایی ، معاون حفاظت بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه  لایروبی انهار، تاثیر بسزایی در صرفه جویی آب و انتقال سریع در فرآیند آبرسانی به شالیزارها داردگفت : عملیات لایروبی این انهار  در فصل زراعی با ماشین آلات سنگین در  همه شهرستان های استان در حال انجام است.

او افزود :  همچنین در راستای کمک به تامین منابع آبی مطمئن برای سال زراعی جاری؛  تعداد ۱۵۱ حلقه از چاههای عمیق  و ۲۱۰ ایستگاه پمپاژ برقی و دیزلی نیز سرویس و راه اندازی شده اند و مابقی چاهها و ایستگاههای پمپاژ در اختیار این شرکت نیز به تدریج راه اندازی خواهند شد.

آب بندان ها ، انهار ، چاهها ،  آب باران ، رودخانه ها و سد سفید رود تامین کننده آب  کشاورزی گیلان هستند که  در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود.

انتهای پیام/عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.