رئیس قوه قضاییه مطرح کرد؛

اختصاص ۲۰ درصد حقوق مسئولان عالی قضایی به آسیب‌دیدگان بیماری کرونا

حجت الاسلام رئیسی گفت: بنده و  مسئولان قضایی۲۰ درصد از حقوق ماهانه خود را به مدت سه ماه به آسیب‌دیدگان بیماری کرونا اختصاص دادیم.

حمایت از ده‌ها هزار خانواده زندانی/ رعایت کرامت افراد دردستگاه قضایی اولویت سال ۹۹به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم  رئیسی رئیس دستگاه قضا  در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با تبیین عوامل زمینه‎ساز برای ظهور منجی عدالت‎گستر، اظهار داشت: دستگاه قضایی به عنوان مسئول اجرای عدالت، باید عدالت در همه شئون به ویژه عدالت در کرامت انسانی را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: رعایت کرامت افراد در دستگاه قضایی به عنوان یکی از اولویت‌های سال ۹۹ است.

وی افزود: رعایت کرامت اخلاقی صرفا یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه برای همه اجزای دستگاه قضایی الزام است و تا پایان امسال باید برای مردم نتیجه ملموس داشته باشد.

رئیس دستگاه قضا درباره حمایت از خانواده‌های نیازمند تصریح کرد: با امر رهبر معظم انقلاب و اقدام بنیاد مستضعفان ده‌ها هزار خانواده نیازمند زندانیان مورد حمایت معیشتی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با اشاره به حمایت از خانواده زندانیان گفت: مجرمین زندانی مجازات می‌شوند، اما خانواده‌های آن‌ها باید مشمول کمک‌های مومنانه قرار گیرند.

رئیس قوه قضاییه گفت: زندان‌های ما امروز هم امنیت و هم سلامت دارند، اما وضع زندانیان در آمریکا و برخی از کشورهای غربی نگران کننده است؛ آن‌ها متهم به نقض حقوق انسان نسبت به مردم خود هستند.

 جهش تولید نسخه شفابخش اقتصاد کشور در پساکرونا

وی افزود:  جهش تولید نسخه شفابخش اقتصاد کشور در پسا کرونا است؛ اولین گام در جهش تولید، اراده ملی و مشارکت عمومی، به میدان آمدن ظرفیت‌های مردمی است، آنچنان که در موضوع کرونا، تولید ملزومات بهداشتی تا امروز محقق شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه ممکن است برخی بگویند چگونه از همین آغاز سال و با مشکلاتی که به وجود آمده، می‎توان جهش اقتصادی را تحقق بخشید؟، تصریح کرد: مردم با همدلی در مواجهه با ویروس منحوس کرونا نمونه‎ای عینی از امکان تحقق جهش تولید حتی با وجود بیماری کرونا را به نمایش گذاشتند که این حرکت ریشه در سبک زندگی اسلامی و ایرانی مردم دارد. 

رئیس قوه قضاییه گفت: در نخستین روزهای شیوع کرونا، کشور با کمبود اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده مواجه شد، اما با حضور مردم در صحنه، کارگاه‎های تولیدی در مساجد و مدارس برپا شد و خط تولید بسیاری از کارخانه‎ها تغییر کرد تا اقلام موردنیاز کادر درمانی که در خط مقدم نبرد با بیماری بودند تأمین شود. 

ضرورت استفاده از سرمایه‌های مردمی برای دوران پسا کرونا

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه دولت‎مردان و مسئولان باید برای انجام کارهای بزرگ در دوران پساکرونا نیز همچون دوران شیوع کرونا از سرمایه‎های مردمی و ظرفیت‎های اجتماعی استفاده کنند، خاطرنشان کرد: اولین گام برای انجام هر کاری اراده ملّی است که در مواجهه با کرونا شاهد بروز و ظهور آن بودیم و مردم در هر کوی و برزن با احساس مسئولیت وارد عرصه تولید و خدمت شدند. 

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ۲۹ فروردین و روز ارتش اظهار داشت: برخلاف ارتش آمریکا که در منطقه مشغول تجاوزگری، خونریزی و فساد است، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و به ویژه ارتش ما در کنار مردم از زندگی آن‌ها گره‎گشایی می‎کنند.

وضعیت ناگوار زندان‌های جوامع غربی  در شرایط شیوع ویروس کرونا

وی همچنین به وضعیت ناگوار حقوق بشر در شرایط شیوع بیماری کرونا در زندان‎ها و جوامع غربی اشاره کرد و گفت: قوه قضاییه ایران اسلامی برای حفظ سلامتی زندانیان در برابر کرونا به هزاران نفر از آن‌ها مرخصی اعطا کرد که این کار مبتنی بر قانون اساسی و آموزه‎های دینی و رأفت اسلامی بود.  

رئیس قوه قضاییه در مقابل به عملکرد بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر به ویژه آمریکا در مواجهه با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: امروز بسیاری از کشورهای غربی که درگیر کرونا هستند، به‎جای توجه به مردم خود، توطئه کردند تا زندان‎های ایران را بی‎ثبات نشان دهند اما با عنایت خداوند، دسیسه‎های آنها شکست خورد و امروز زندان‎های ما از امنیت و سلامت کامل برخوردارند. 

وی افزود: امروز ما در جایگاه مدعی حقوق بشر قرار داریم و آن‌ها در جایگاه متهم نشسته‎اند و کسانی که مسائل جهانی را رصد می‎کنند، خوب است وضعیت حقوق انسان‎ها در جوامع غربی و ایران در ایام شیوع کرونا را بررسی کنند تا تفاوت نگاه انسانی و اسلامی به جامعه با نگاه غربی و غیرمسئولانه به مردم عیان شود.  

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی تصریح کرد: در پاسخ به تدبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا، بنده و  مسئولان عالی قضایی کشور، ۲۰ درصد از حقوق ماهانه خود را به مدت سه ماه به کمک و حمایت از نیازمندان و آسیب‌دیدگان این بیماری اختصاص دادیم.

همچنین در این جلسه، زارع‎پور رئیس مرکز آمار و انفورماتیک قوه قضاییه با اشاره به ابلاغ آیین نامه تعرفه حق الوکاله، حق المشاوره و هزینه سفر وکلای دادگستری از راه‎اندازی سامانه ثبت قراردادهای وکالت خبر داد و گفت که این سامانه موجب شفاف سازی فعالیت‎های مالی وکلا و موکان آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
کاش این یک قانون شود واز هر فردی که حقوقش بالاتر از مقدار معینی شد 20درصد برای همیشه به صندوق امداد وکمک اختصاص یابد .چرا که وقتی عده ای به حقوق های نجومی وبالا عادت کردند بسختی میتوانند از ان چشم بپوشند مگر اینکه قانون شود .نمونه اش وزرا ونمایندگان ومدیران ارشد بانک ها وبیمه ها و واساتید دانشگاه و.....که هنوز اعلام امادگی برای کمک نکردند .مگر در حالتی که مجبورشان کنند .
چشم امید مان مجلس اینده است ایا درخصوص حقوق های نجومی که در این دولت مرسوم شد کاری خواهند کرد ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۲۵ فروردين ۱۳۹۹
چقدر حقوق میگیرند که میتوانند از 20 درصدش بگذرند؟
ما که بیست درصد کم هم میاریم هر ماه!!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
در کشور ما حقوق یک امر صوری است اصل مزایا و امکاناته کجای کاری
آخرین اخبار