۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ از مراکز درمانی شاهرود ترخیص شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه ۴۸۰ بیمار در حوزه تحت مدیریت این دانشگاه تست مثبت کرونا داشتند، گفت: ۴۰۰ بیمار پس از بهبودی از مراکز درمانی شاهرود ترخیص شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رضا چمن  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری و ستاد مقابله با کرونا به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تاکنون پنج هزار و ۶۶ بیمار با تشخیص کووید ۱۹ در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه گزارش‌شده است، گفت: از این تعداد ۴۸۰ بیمار تست مثبت کرونا داشتند.

او افزود: از تعداد تست مثبت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، تاکنون بالغ‌بر ۸۳ درصد از بیماران، یعنی حدود ۴۰۰ بیمار بهبودیافته و از مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه بر اساس آمار و اطلاعات موجود، میزان کشندگی این بیماری کمی کمتر شده و این مهم در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز قابل‌مشاهده است، ابراز داشت: بر اساس اطلاعات و تحلیل‌های میدانی صورت گرفته ضریب ابتلاء بیماری در حوزه تحت پوشش این دانشگاه در اواسط اسفندماه با بیش از ۲.۵ به ۱.۱۳ رسید که شاهد کند شدن شیب صعودی ابتلاء به بیماری هستیم.

چمن کفایت و کارآمدی نظام سلامت را بسیار مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: در مقایسه با متوسط کشور با توجه به بالا بودن درصد جمعیت کهن‌سالان استان و همین‌طور درصد کسانی که بیماری‌های مزمن زمینه‌ای شامل بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت دارند طبعاً درصد بیماران شدیداً بدحال ما خیلی بیشتر بوده و هست.

او ضمن بیان اینکه مردم نیز به‌خوبی موارد و مسائل بهداشتی را رعایت کردند، بیان کرد: امروز پس از اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی، کار ما در مجموعه نظام سلامت کم نشده بلکه سخت‌تر و بیشتر نیز شده و باید امروز بیش‌ازپیش با آگاه کردن مردم، بیماریابی، پیگیری و مراقبت مناسب صورت گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بابیان اینکه در این مقطع یکی از سیاست‌های تعیین‌کننده و مهم بیماریابی فعال و پیگیری هوشمندانه بیماران و اطرافیان آن‌ها است، گفت: در این زنجیره مراقبت، نمونه‌گیری از افراد مشکوک به ابتلاء مهم‌ترین حلقه محسوب می‌شود.

چمن در ادامه تصریح کرد: امروز بیش‌ازپیش ارائه آموزش خود مراقبتی، آموزش افراد بهبودیافته و ترخیص شده و همچنین در اختیار قرار دادن اقلام حفاظت فردی برای بیماران مبتلا و خانواده آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

او حفظ ایمنی و سلامت کادر نظام سلامت، یکی مهم‌ترین رسالت در مقابله با این بیماری در کشور و دانشگاه خواند و افزود: در حد مقدور توزیع بسته‌های حفاظت فردی را حتی برای خانواده همکاران در همه واحد‌های بهداشتی و درمانی انجام و تلاش شد تا حتی‌المقدور افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند در بخش‌های کرونا بکار گرفته نشوند.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.