آزادی ۲۱۹زندانی جرایم غیر عمد و مالی در اردبیل/ افزایش ۷۰ درصدی کمک‌های مردمی به ستاد دیه اردبیل

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ۲۱۹ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد و مالی واجد شرایط دریافت کمک نمایندگی ستاد دیه‌ی استان اردبیل در سال ۹۸ از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: درسال گذشته تعداد ۲۱۹ زندانی جرایم غیر عمد و مالی واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه‌ی استان اردبیل با مبلغ محکومیت ۳۷۴ میلیارد و ۵۳۹ میلیون و ۳۸۵ هزار ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

او با اشاره به تفکیک جنسیت و نوع محکومیت این زندانیان افزود: تعداد ۱۸۹فقره محکومیت مالی، ۲۳ فقره محکومیت مهریه و ۷ فقره محکومیت دیه ناشی از حوادث رانندگی و گارگاهی داشتیم که به تفکیک جنسیت ۴ زندانی زن و ۲۱۵ زندانی مرد بودند.

نایب رئیس ستاد دیه استان اردبیل در خصوص پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان افزود: مبلغ ۱۰۱میلیارد و ۷۱۸ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۸۹۳ ریال گذشت رضایتمندانه شکات، ۴۹میلیارد و ۶۳۸میلیون و ۶۹۰هزار و ۶۹۶ ریال آورده و تامین شده خود مددجویان، ۳۸میلیارد و ۸۳۶ میلیون ریال تسهیلات بانکی، ۲۱میلیارد و ۵۶۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال کمک نمایندگی ستاد دیه استان، ۴میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال کمک ستاد دیه کشور، ۳میلیارد و ۸۱ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۹۷۰ ریال کمک صندوق تامین خسارت‌های بدنی، ۱۵۴میلیارد و ۷۵۰ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۴۱۹ریال پذیرش حکم اعسار دادگستری‌های استان و ۱۲۰میلیون ریال کمک کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین و پرداخت شده است.

خدادادی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد ۱۵۴زندانی جرایم غیر عمد به صورت مستقیم با راهنمای ستاد دیه استان اردبیل با مبلغ ۷ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال از زندان‌های استان آزاد شده اند.

او ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان و اعضای هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل افزود: در سال گذشته تعداد ۲۴ جلسه در هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه استان برگزار شد که در مجموع ۴۰۲ فقره پرونده مددجویان واجد شرایط در این جلسات طرح و مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد ۳۹۲ فقره آن تایید و اقدامات لازم برای آزادسازی آن‌ها صورت گرفته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از افزایش ۷۰ درصدی کمک‌های مردمی به ستاد دیه استان اردبیل خبر داد و اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۲۱میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال در جشن‌های گلریزان و مراجعه مستقیم خیرین نیکوکار استان به این ستاد مردمی کمک شده است.

خدادادی در خصوص برگزاری جشن‌های گلریزان در سال ۱۳۹۹گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس درکشور و پیشگیری از گسترش آن در سطح استان امسال در ماه مبارک رمضان جشن‌های گلریزان به صورت غیرحضوری و مجازی پویش «کمک مومنانه به زندانیان جرایم غیر عمد و مالی» برگزار خواهد شد.

او بیان کرد: میزان کمک‌های خیرین نیکوکار استان اردبیل نسب به سال گذشته افزایش چند برابری داشته باشد و از تمامی اصحاب رسانه و دستگاه‌های اجرای خواست که در برگزاری جشن‌های گلریزان به صورت غیر حضوری یار و یاور این ستاد مردمی باشند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.