مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان خارجی در کلاس درس مجازی دانشگاه‌ها، شرکت کرده‌اند.

عبدالحمید علیزاده، مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره زمان بازگشت دانشجویان خارجی به کشور و خبری مبنی به عدم بازگشت این دانشجویان تا پایان شهریور اظهار کرد: در صورتی که ستاد ملی مبارزه با کرونا بازگشایی دانشگاه ها را تا شهریور به تعویق بیندازد ، بازگشت دانشجویان خارجی هم به کشور تا همان زمان به تعویق می افتد.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: تصمیمات ما همچنان منوط به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است. ولی اگر هم تصمیم به بازگشایی دانشگاه ها گرفته شود، دانشجویان خارجی نیز شرایطی همچون دانشجویان ایرانی دارند و می توانند به کشور بازگردند و اگر هم تصمیم به تعطیلی دانشگاه ها باشد دانشجویان غیر ایرانی نیز همچنان شیوه آموزش مجازی را ادامه خواهند داد.

علیزاده گفت: دانشجویان خارجی رها نشده اند و بیش از ۷۰ درصد دانشجویان خارجی که از کشور خارج شده اند در کلاس درس مجازی دانشگاه‌ها شرکت کرده اند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: به زودی راهکار‌های چگونگی بازگشت دانشجویان خارجی و خدمات کنترلی آموزشی و پشتیبانی تهیه می‌شود و به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود تا هر زمان که امکان برگشت دانشجویان به دانشگاه‌ها فراهم شد دانشگاه‌ها آمادگی لازم را داشته باشند.


بیشتر بخوانید: برگزاری ۶۰ درصد از کلاس‌های جبرانی در فضای مجازی


علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا با شروع شیوع کرونا در چین تمهیدات لازم برای جلوگیری از تردد دانشجویان چینی در کشور فراهم شد یا خیر، گفت: هیچ موردی از تردد دانشجویان چینی در زمان شیوع کرونا در چین نداشتیم و حتی یک مورد از ابتلای این دانشجویان نیز وجود نداشت.

او افزود: در زمانی که این ویروس در چین شیوع پیدا کرد نیز هیچ گونه ترددی توسط دانشجویان چینی که در داخل کشور در حال تحصیل هستند به کشور خودشان رخ نداد. 

دانشجویان خارجی در طول ترم اجازه تردد ندارند

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان ادامه داد: دانشجویان خارجی وقتی به کشور وارد می‌شوند، در طول ترم اجازه تردد ندارند مگر اینکه شرایط خاص و اضطراری برای آن‌ها به وجود بیاید.

علیزاده با تاکید بر اینکه هیچ دانشجوی خارجی در داخل کشور مبتلا به کرونا نبوده است، اضافه کرد: دانشجویان هیچ کشوری وقتی به کشور خودشان برگشتند در قرنطینه قرار نگرفتند و مبتلا به کرونا هم نشده بودند. این نشان دهنده این است که محیط‌ های دانشگاه ما بسیار تمیز بودند. کشور ما اقدامات خوبی را در جهت تسهیل تردد دانشجویان خارجی فراهم کرد که باعث شد بسیاری از کشور‌ها از جمله هند و پاکستان از ما تشکر کنند در حالی که کشور مجارستان برخورد خوبی با دانشجویان ایرانی این کشور نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار