فرماندار واشنگتن: ترامپ مردم را به عصیان‌گری تحریک می‌کند

فرماندار ایالت واشنگتن آمریکا اظهارات تحریک‌آمیز رئیس‌جمهور این کشور درباره لزوم لغو محدودیت‌های ۳ ایالت به دلیل شیوع کرونا را عامل پیدایش عصیان‌گری دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین،  پس از درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از طرفدارانش برای «آزاد کردن» سه ایالت این کشور، جی اینسلی، فرماندار ایالت واشنگتن، گفت او مردم را به عصیان‌گری داخلی تحریک می‌کند. 

او  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: خواسته ترامپ از طرفداران خود مبنی بر آزاد کردن ایالت‌ها به معنای آن است که وی طرفدارانش را به اتخاذ اقدامات غیر قانونی و خطرناک تحریک می‌کند و میلیون‌ها نفر از مردم را در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار می‌دهد.

فرماندار واشنگتن افزود: ترامپ به عصیان‌گری داخلی دعوت و اخبار دروغ منتشر می‌کند. «آزاد کردن» ایالت‌ها ممکن است به اقدامات خشونت‌آمیز منجر شود.


بیشتر بخوانید: جنگ ترامپ و فرمانداران برخی ایالت‌های آمریکا بر سر نحوه کنترل شیوع کرونا


از سوی دیگر، کریس مورفی، سناتور دموکرات، گفت ترامپ، شهروندان را به عصیان‌گری مسلحانه تحریک می‌کند تاجایی که طرفداران وی با تسلیحات جنگی در در ایالت‌هایی که با سیاست‌های وی مخالفت می‌کنند، حضور یافتند.

در حالیکه شمار شمار جان‌باختگان ناشی از شیوع کرونا کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است، شمار افرادی که در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند به روند ثابتی رسیده است که نشان می‌دهد محدودیت‌های مربوط به طرح فاصله‌گذاری اجتماعی که در ۴۲ ایالت از ۵۰ ایالت آمریکا به اجرا گذاشته شد در مقابله با شیوع کرونا موثر واقع شده است.

از سوی دیگر دستورات به شهروندان برای ماندن در خانه‌ها و تعطیلی کسب و کار‌های غیر ضرور اقتصاد آمریکا را تحت شعاع قرار داده است و میلیون‌ها نفر را به صورت موقت یا دائم از کار بیکاری کرده است. پیش‌بینی می‌شود آمریکا در حال حرکت به سوی عمیق‌ترین رکود اقتصادی از زمان رکود اقتصادی دهه ۱۹۳۰ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار