ویروس کرونا؛ بهبودیافتگان ممکن است دوباره مبتلا شوند

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد هیچ شواهدی مبنی بر اینکه بهبودیافتگان دوباره مبتلا نمی‌شوند، وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است که هیچ مدرکی مبنی بر اینکه افراد بهبود یافته دوباره به ویروس کرونا مبتلا نمی‌شوند، وجود ندارد.

دولت انگلستان ۳.۵ میلیون تست سرولوژی خریداری کرده است که میزان آنتی بادی‌های موجود در پلاسمای خون را اندازه گیری می‌کند.

اما اپیدمیولوژیست‌های ارشد WHO هشدار داده‌اند که شواهدی مبنی بر وجود چنین آزمایش‌های آنتی بادی وجود ندارد که نشان دهد آیا کسی که به کووید ۱۹ آلوده شده است، نمی‌تواند دوباره آلوده شود.

بسیاری از آزمایشاتی که انجام می‌شود آزمایش خون سنجی شبیه به آزمایش فوری HIV است و میزان آنتی بادی‌هایی را که بدن برای مبارزه با ویروس استفاده می‌کند، اندازه گیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: ویروس کرونا؛ هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره مصرف الکل


دکتر ماریا ون کرکوو در یک کنفرانس خبری در ژنو اظهار کرد: بسیاری از کشور‌ها پیشنهاد می‌کنند از آزمایشات سریع سرولوژیکی تشخیصی استفاده کنند تا بتوانند آنچه را که فکر می‌کنند معیار مصونیت باشد، ضبط کنند.

او افزود: این تست‌های آنتی بادی قادر به اندازه گیری میزان شیوع سرمی آن آنتی بادی‌ها هستند، اما این بدان معنا نیست که شخصی با آنتی بادی می‌تواند در برابر ویروس مصون باشد. 

دکتر ون کرکوو گفت: اینکه خوب است که آزمایشات زیادی در حال انجام است، اما آن‌ها باید اعتبار سنجی شوند.

همکار او دکتر مایکل رایان نیز در این باره گفت: آزمایش آنتی بادی همچنین سؤالات اخلاقی را ایجاد کرده است.

او ادامه داد: پیرامون استفاده از چنین رویکردی مسائل اخلاقی جدی وجود دارد و ما باید با دقت آن را مورد بررسی قرار دهیم، همچنین باید به طول محافظتی که آنتی بادی می‌دهد توجه کنیم. این آزمایشات باید به عنوان بخشی از یک سیاست منسجم بهداشت عمومی استفاده شود.

WHO قرار است این آخر هفته راهنمای جدیدی را درباره این موضوع منتشر کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار