قرمزی پوست از علائم کروناست؟

یک متخصص پوست درباره ارتباط مشکلات پوستی با بیماری کرونا توضیح داد.

هدی عین اللهی متخصص پوست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارتباط مشکلات پوستی با بیماری کرونا گفت: متاسفانه با افزایش شیوع ابتلا به کرونا شاهد آسیب‌های پوستی در میان بیماران مبتلا به این ویروس هستیم.

او افزود: تا امروز علائمی مانند تب، احساس خستگی، سرفه خشک، از دست دادن حس بویایی و چشایی و مشکلات تنفسی نقش اصلی را در ابتلا به کرونا داشتند، اما با انجام تست‌های بیشتر علائم دیگری همانند علائم گوارشی و التهاب چشم را هم در میان مبتلایان شاهد بودیم.

عین اللهی تصریح کرد: پزشکان احتمال می‌دهند که آسیب‌های پوستی هم از عوامل جدید ابتلا به ویروس کرونا باشند.

او گفت: طبق اعلام اتحادیه ملی متخصصان پوست فرانسه تورم و قرمزی انگشتان و همچنین قرمزی ناگهانی پوست که گاهی اوقات با درد همراه است،  می تواند از علائم ویروس کرونا باشد.

عین اللهی با بیان اینکه افراد به محض دیدن این علائم با متخصص پوست  خود تماس بگیرند، افزود: بسیاری از پزشکان به علت شرایط موجود و تعطیلی مطب هایشان، امکان ویزیت ندارند و مشاوره ویدئویی و مجازی را فراهم کرده اند تا بیماران بتوانند با آن‌ها در ارتباط باشند.

این متخصص پوست گفت: بهترین گزینه این است که در افرادی که این علائم پوستی مشاهده می شود، تست کرونا گرفته شود.

ویروس کرونا؛ مشکلات پوستی از نشانه های کروناست؟

او اظهار کرد: افزایش ضایعات پوستی در میان مردم همزمان با شیوع کرونا باعث شده است که پزشکان به احتمال ارتباط این علائم با ویروس کووید ۱۹ مشکوک شوند.

عین اللهی خاطرنشان کرد: فهم این موضوع به هیچ عنوان نمی‌تواند بیانگر این نکته باشد که در صورت هر ضایعه کوچک در پوست به سرعت نگران شویم و به پزشک مربوطه مراجعه کنیم؛ بلکه در ابتدای تمام عوامل رخ داده بهترین گزینه بررسی وضعیت جسمانی است.

بیشتر بخوانید: حواشی بازگشت دانشجویان ایرانی از خارج کشور/ وقتی برخی حاضر به تست و قرنطینه نمی‌شوند

بیشتر بخوانید: غذا‌های آرام بخش برای عصبانی‌ها/ ویروس کرونا؛ شایعات تغذیه‌ای که دامن گیر افراد می‌شود/در دوران قرنطینه حال کبدتان را خوب نگه دارید

بیشتر بخوانید: ماسک های دست دوز را با این روش تولید کنید/ میوه‌ای که به تنهایی یک آنتی‌هیستامین کامل است/ ویروس کرونا؛ چگونه پوست دست را از خشک شدن نجات دهیم؟

بیشتر بخوانید: تعرفه ۵۰۰ هزار تومانی تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی/ کیت تشخیص کووید ۱۹ از ۲۰ بهمن در ایران

بیشتر بخوانید: کاهش ۱۵۰۰ میلیاردی درآمد بیمارستان‌ها در بحران کرونا/ فعالیت ۱۱۷ آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ در کشور

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شیرین صفوی
۱۸:۳۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعله امکانش هست زیاد حساس نشید در نظر بگیرید روزی چند بار شستشو و استفاده نکردن از کرم های مرطوب کننده ایجاد عارضه میکنه تازه وایتکس رو هم اگه اضافه کنید دیگه بدتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
امکانش هست این قرمزی پوست بخاطر حساسیت و استفاده زیاد از محلول های ضد عفونی کننده و حاوی الکل باشه؟؟؟؟ مثلا ممکنه الکل وارد خون بشه و در بعضی ها این علایم قرمزی و خارش پوست بروز کنه>؟؟؟؟؟
آخرین اخبار