اقدامات بیولوژیکی بیابان زدایی در ۱۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی حوضه آبخیز دهنمک شهرستان آرادان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان گفت: اجرای پروژه نهالکاری با کاشت ۲۱ هزار گونه تاغ، آتریپلکس، قره داغ در ۱۵۰ هکتار از اراضی بیابانی حوضه آبخیز دهنمک این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی حسینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان با اشاره به اجرای پروژه نهالکاری با کاشت ۲۱ هزار گونه تاغ، آتریپلکس، قره داغ در ۱۵۰ هکتار از اراضی بیابانی حوضه آبخیز دهنمک این شهرستان گفت : این اقدامات با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرائی شده است.

او افزود: در سال گذشته پروژه مراقبت و آبیاری بوته‌های کاشته شده نیز در وسعت ۱۵۰ هکتار به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان به برخی مزایای اجرای این پروژه‌ها اشاره و یادآور شد: اجرای این پروژه‌ها علاوه بر بهبود پوشش گیاهی و کنترل سیلاب و روان آب ها، موجب بهبود و اصلاح مراتع، جلوگیری از فرسایش بادی، بیابان زدائی و تثبیت شن در کانون‌های بحرانی، تولید علوفه مورد نیاز دام منطقه، کاهش تبخیر آب و رطوبت زمین و جلوگیری از ایجاد گرد وغبار و کاهش آلودگی هوا خواهند شد.

حسینی تأکید کرد: با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های منابع طبیعی علاوه بر اثرات مثبت زیست محیطی، موجبات بالا بردن سطح تولید و بهبود معیشت دامداران و بهره برداران مراتع نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.