از گوشی قاپی‌های تیزدستانه تا سرقت خانه‌های مردم/ ۹ عامل سرقت در دام سرکلانتری شمال پلیس مشهد

مهم‌ترین حوادث امروز (یکم اردیبهشت ماه ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامي مشهد گفت: در پی رصد‌های اطلاعاتی گسترده برای ردزنی سرقت‌های اعلام شده به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، طرح ویژه‌ای در دستور کار سرکلانتری شمال پلیس مشهد قرار گرفت.
 
او افزود: تیم‌های تجسس کلانتری رسالت مشهد در این عملیات ضربتی ماموریت یافتند گوشی قاپی‌های سریالی خیابانی در حوزه استحفاظی خود را پی گیری کنند.
 
فرمانده انتظامي مشهد ادامه داد: ماموران کلانتری رسالت پس از بررسی سرنخ‌های به دست آمده و ترسیم چهره فرضی متهمان ۲ تن از عاملان اصلی این سرقت‌های خیابانی که با سر و صورت پوشیده و با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت قرمزرنگ اقدام به گوشی قاپی می‌کردند را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.
 
صارمی ساداتی بیان کرد: ماموران انتظامی پس از چند ساعت کنترل و مراقبت‌های پوششی ۲ متهم موتورسوار را هنگامی که قصد سرقت گوشی تلفن همراه یک عابر پیاده داشتند، دستگیر کردند.
 
او تصریح کرد: متهمان پرونده که ۱۷ ساله هستند و هیچ سابقه کیفری تاکنون نداشته اند در برابر ادله موجود به بیش از ۱۰ فقره گوشی قاپی‌های خیابانی اعتراف کردند.
 
فرمانده انتظامي مشهد با اشاره به این مطلب که تحقیقات از ۲ پسر نوجوان ادامه دارد، تاکید کرد: ۷ شاکی پرونده برای پی گیری شکایت خود به کلانتری رسالت مراجعه و چند تن از آن‌ها اظهارداشتند این ۲ متهم با ضرب و شتم آن‌ها مرتکب سرقت شده اند.
 
از گوشی قاپی‌های تیزدستانه تا سرقت خانه‌های مردم/ ۹ عامل سرقت در دام سرکلانتری شمال پلیس مشهد
 

دستگیری اعضای باند سرقت از خانه‌های مسکونی

صارمی ساداتی اظهار کرد: سرکلانتری شمال مشهد پی گیری سرقت‌های سریالی وسایل خانه‌های مسکونی را نیز در دستور کار خود داشت و تیم‌های تجسس کلانتری سپاد با بررسی‌های علمی صحنه‌های سرقت و اقدام‌های اطلاعاتی، خانه مسکونی که محل نگهدری وسایل سرقتی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی مورد بازرسی قرار دادند.
 
 او افزود: در مرحله اول این عملیات زن و مردی جوان دستگیر و مقادیری اموال مسروقه در محل کشف شد.
 
فرمانده انتظامي مشهد ادامه داد: ماموران کلانتری سپاد تاکنون ۷ متهم این پرونده را دستگیرکرده اند، گفت: تحقیقات برای کشف سرقت‌های اعضای این باند ادامه دارد.
 

هوشیاری شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ها ضروری است

صارمی ساداتی بیان کرد: آنچه در بررسی این عملیات ضربتی پلیس مشهد باید مدنظر قرار گیرد توجه به چند مورد است. نکته اول این که چرا ۲ پسر نوجوان ۱۷ ساله باید مورد بی مهری خانواده قرار گرفته و تصمیم بگیرند دست به سرقت‌های خیابانی بزنند. متاسفانه گاهی خانواده ها، نظارت و کنترل فرزندان را همراه با خشونت و سخت گیری در نظر دارند و این رفتار‌ها سبب فاصله گرفتن فرزندان از کانون خانواده می‌شود.
 
او تصریح کرد: نکته دوم بی توجهی عابران پیاده به توصیه‌های پلیسی هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه در کوچه و خیابان و همچنین سهل انگاری در توجه به اصول مراقبتی و بازدارنده سرقت از خانه‌های مسکونی است که موقعیت سوء استفاده برای سارقان را فراهم می‌سازد.
 
فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: هوشیاری شهروندان در پیشگیری از وقوع این گونه سرقت‌ها بسیار ضروری است و باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
 

دستگیری متهمان به سرقت وسایل باغ‌ها در مشهد


سرهنگ جواد شفیع زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی سرقت یک فقره سرقت وسایل از یک باغ در مناطق شمالی شهر مشهد، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات به عمل آمده به یک وانت پیکان مشکوک و پس از هماهنگی با مقام قضائی مالک خودرو را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

 رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۱۴ فقره سرقت وسایل از باغ‌های مناطق شمالی مشهد با همکاری ۲ نفر دیگر اعتراف کرد، ادامه داد: ۲ هم دست این متهم نیز توسط پلیس در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

شفیع زاده با اشاره به این که متهمان دستگیرشده به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند، بیان کرد: متاسفانه باغ‌هایی که خارج از بافت مسکونی شهری و روستایی ساخته شده اند با توجه به قرار گرفتن در نقاط حاشیه‌ای و کم تردد و همچنین خالی از سکنه بودن، متاسفانه مورد طمع سارقان قرار می‌گیرد لذا شایسته است شهروندان نسبت به استخدام نگهبان محله و نصب دوربین در مبادی ورودی و خروجی و نقاط مواصلاتی محله اقدام کنند.

 

انتهای پیام/ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.