آلمان اعلام کرد می‌خواهد هواپیما‌های جنگنده قدیمی تورنادو را با هواپیما‌های اروپایی و آمریکایی جایگزین کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه‏، آلمان روز دوشنبه اعلام کرد می‌خواهد هواپیما‌های جنگنده قدیمی تورنادو را با هواپیما‌های اروپایی و آمریکایی جایگزین کند تا منافع خود در دفاع اروپا و تعهدات خود در قبال ناتو را تحکیم کند.

بر این اساس، رنه کولاتس-یوهانزن، سخنگوی وزارت دفاع آلمان گفت: توصیه‌ای برای این منظور "در روز‌های آینده" انجام خواهد شد، موضوعی که روز چهارشنبه در دستور کار کمیته دفاع اتاق نمایندگان آلمان قرار خواهد گرفت. دوسوم هواپیما‌های جایگزین اروپایی و یک سوم آن آمریکایی خواهند بود.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان جزئیات بیشتر درباره این موضوع ارائه نکرد، اما به گفته منبعی نزدیک به این پرونده و چند رسانه آلمانی، این توصیه به حدود ۹۰ فروند جنگنده یوروفایتر از ایرباس و حدود ۴۵ فروند F-۱۸ از بوئینگ مربوط می‌شود که در چارچوب ناتو قادر به حمل بمب هسته‌ای است.

سخنگوی وزارت دفاع آلمان تصریح کرد: ما یک راه حل مختلط را پیشنهاد می‌کنیم، که صنعت دفاعی اروپا را با سرعت کامل به کار می‌اندازد و یک سوم سفارش‌ها از یک تامین کننده غیر اروپایی (آمریکایی) خواهد بود.

وی گفت آنگرت کرمپ-کارنباوئر، وزیر دفاع آلمان پیش از این آخر هفته این توزیع و تمایل به خرید از حدود یک سوم "محصولات آمریکایی" را به مارک اسپر، همتای آمریکایی خود اطلاع داده بود.

ناوگان جنگنده‌های تورنادو آلمان باید حداکثر تا سال ۲۰۳۰ جایگزین شود. حرف آخر را در این زمینه نمایندگان آلمانی خواهند زد. جنگنده‌های F-۱۸ باید به منظور انتقال بمب‌های هسته‌ای آمریکا به عنوان بخشی از ناتو مجوز بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۱۹ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینجا پراید با قیمت سرسام اور جولان میده // کسی هم به کسی نیست // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار