سپاه سپر بلای مردم در شرایط بحرانی/اقدامات سپاه در طرح مواسات، کرونا و آبادی حاشیه شهر مشهد

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: سپاه نهادی مردمی است که هرجا نیاز به استفاده از توان و دستاورد‌های سپاه پاسداران بوده ما خود را مکلف به حضور در آن عرصه دانستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار یعقوبعلی نظری فرمانده سپاه امام رضا (ع) در نشستی با اصحاب رسانه نکاتی را درباره فعالیت‌های این نهاد انقلابی در حوزه‌های مختلف مطرح کرد که اهم آن به شرح زیر است:
 
او افزود: توان و قدرت سپاه پاسداران دارای دو مولفه است. اولین مولفه توان سپاه، اعتقادی است که نشئت گرفته از اعتقاد به، ولی فقیه و ارتباط معنوی دینی و روحی است.
 
فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: دومین مولفه نیز مردمی بودن آن و استفاده از توان مردمی است و به همین دلیل هرجا نیاز به استفاده از این توان و دستاورد‌های سپاه پاسداران بوده ما خود را مکلف به حضور در آن عرصه دانستیم.

سردار نظری بیان کرد: یکی از عرصه‌های مورد توجه امروز فضای اجتماعی است که امروز در آن در حال نبرد با دشمن هستیم و بدیهی است در این جنگ تمام عیار برخی از ضعیف‌تر ها، به ویژه آن‌ها که دربعد اقتصادی ضعیف هستند آسیب پذیرترند و ما وظیفه خود می‌دانیم از آن‌ها حمایت کنیم.

او تصریح کرد: یکی از حوزه‌های خدمت رسانی سپاه، بسیج سازندگی است که در پروژه‌ های عمرانی، اشتغال زایی، کمک‌های معیشتی، مسکن و دیگر مسائل فعال است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: تا کنون ۱۳۵۰ صندوق قرض الحسنه به صورت کاملا مردمی و با حمایت سپاه تشکیل شده و مجموع موجودی ذخیره شده این صندوق‌ها تا کنون ۷ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومان بوده که خدماتی مانند تسهیلات اشتغال زایی و معیشتی ارائه می‌دهند.

۲۵۰ خانوار روستا‌یی با حمایت سپاه به روستا مهاجرت کردند

سردار نظری اظهار کرد: ساخت ۴۲۰ منزل تخریب شده بر اثر سیل در استان و ۱۶۷ مورد مرمت در استان گلستان، مرمت ۱۲۸ مسکن و تهیه ۷۸۲ مورد جهیزیه در حاشیه شهر مشهد، ایجاد کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی زود بازده تولیدی در روستاها، حمایت از ۴۰ طرح علمی و اختراع و همچنین پرتابل سازی صنایع تبدیلی روستاییان در محصولاتی مانند زعفران در روستا‌ها از جمله این اقدامات است.

او افزود: در قرارگاه عمران و آبادانی سپاه در استان تاکید بسیار زیادی بر احیای قنوات وجود داشته که تا کنون منجر به افزایش هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت و مهاجرت معکوس حداقل ۲۵۰ خانوار در سال ۹۸ به روستاهاست.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: مشکل حاشیه مشهد که مهم‌ترین معضل آن مسکن بوده در طول زمان شکل گرفته و نیازمند یک برنامه و کار جامع است که هنوز کار زیادی تا رسیدن به شرایط مطلوب دارد، اما تا کنون با تلاش همه دستگاه‌ها اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
 
سردار نظری بیان کرد: احیای اقتصاد روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه مشهد، ایجاد فضای سبز و اماکن ورزشی با همکاری شهرداری و همکاری با نیروی انتظامی در تامین امنیت این منطقه از جمله خدمات سپاه بوده است.

برنامه ریزی برای ایجاد اردوگاه معتادین متجاهر در حاشیه مشهد

او تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات حاشیه شهر وجود معتادان است که برای رفع گوشه‌ای از این مشکل با همکاری شهرداری مشهد در اقدامی مهم در حال ساخت یک اردوگاه بزرگ معتادین به ویژه معتادین متجاهر هستیم که ظرفیت نگهداری ۸۰۰ نفر برای یک سال را دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تاکید کرد: ارتقای سطح زندگی در حاشیه شهر هم از طریق کالبدی و هم فرهنگی و اجتماعی صورت می‌گیرد و مثلا در ۴ مدرسه ۱۵۰۰ دانش آموز تحت نظر آموزش‌های مدارس امام حسین (ع) و به صورت رایگان قرار می‌گیرند.

سپاه سپر دفاع در جنگ کرونا

سردار نظری اظهار کرد: برای مقابله با کرونا در چهار بخش بهداشت، غربالگری، محدودسازی برون بیمارستانی و درمان آمادگی کامل برای همراهی با دانشگاه علوم پزشکی را داشتیم. به جز درمان که تا کنون نیازی به استفاده از این ظرفیت نبوده در سه بخش دیگر فعالیت خود را آغاز کردیم.
 
او افزود: در بخش بهداشت، هزار و ۳۶۳ گروه جهادی برای آگاه سازی جامعه، ضدعفونی و پاک سازی را دارند، در غربالگری افراد نیز سپاه جزو پایه‌های اصلی در کنار دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: در محدودسازی خارج از بیمارستان نیز با همکاری آستان قدس رضوی در زائر شهر رضوی امکان قرنطینه آغاز شده است و خدمت رسانی می‌شود.

سردار نظری بیان کرد: از ابتدای بحران کرونا تا کنون ۵۲ هزار بسته معیشتی توزیع شده و ۴۳ هزار بسته دیگر نیز در قالب طرح مواسات با عنوان کمک مومنانه در آستانه ماه مبارک رمضان توزیع خواهد شد که ۳۰ هزار بسته متعلق به شهر مشهد و ۱۳ هزار بسته نیز در شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

او تصریح کرد: تا کنون یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان، کمک مردمی برای مقابله با کرونا جمع آوری شده است. همچنین برای تامین نیاز‌های بهداشتی، ۳۱۳ کارگاه تولید ماسک با ظرفیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۰ عدد به صورت روزانه فعال شده اند و تا کنون ۲ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۱۰۰ ماسک بهداشتی بین مردم و دستگاه‌های مختلف به صورت عمومی توزیع شده است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار