کارگاه‌های آموزشی گردشکری مجازی برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در پی گسترش ویروس کرونا و مجازی شدن اکثر فعالیت‌ها کارگاه‌های آموزشی گردشگری نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کارگاه‌های آموزشی گردشکری مجازی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، هما خورشیدی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: در پی شیوع بیماری کرونا در استان و تعطیلی کلیه مراکز آموزشی در ماه‌های پایانی سال گذشته، موسسات آموزشی خدمات گردشگری نیز تعطیل شدند که به زودی این دوره‌ها به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او افزود: این آموزش‌ها عنصر پایه‌ای برای ارتقاء کیفی ارائه خدمات گردشگری و همچنین جذب گردشگر است و زمان برگزاری آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

خورشیدی اظهار داشت: در سال گذشته تعداد ۵۹ دوره و یا کارگاه آموزشی از سوی موسسات آموزشی خدمات گردشگری یزد برگزار و طی این دوره‌ها تعداد ۱۸۸۳ نفر از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند شده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: از آنجا که فعالیت‌های آموزشی در کلیه زمینه‌ها و در تمامی مراحل زندگی انسان‌ها نقش بسزا و ارزنده‌ای دارد و در هر زمینه شغلی نیاز به کسب اطلاعات بروز و تجربیات جدید برای افراد وجود دارد، لذا صنعت گردشگری نیز بدلیل پویایی و ارتباطات گسترده بین اقشار مختلف جامعه از این قاعده مستثنی نیست.

خورشیدی ادامه داد: در شرایط فعلی با رکود سفر و مواجه تعطیلی اکثر تاسیسات گردشگری فرصت مناسبی برای اجرای دوره‌های آموزشی نظری و کسب اطلاعات جدید حتی در مواجهه با شرایط ایجاد شده و دوران پساکرونا برای شاغلین این صنعت ایجاد شده که با تدابیر اتخاذ شده از سوی دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امکان برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت گردشگری تا پایان نیمه اول امسال به صورت مجازی فراهم شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار