خوشقدم: تلاش مجموعه کاراته باعث درخشش بانوان شد / ما به قول مان مبنی بر کسب سهمیه المپیک وفا کردیم

سرمربی تیم ملی کاراته درباره شرایط تیم ملی بعد از کسب ۲ سهمیه المپیک در بخش بانوان صحبت‌هایی را مطرح کرد.

سمانه خوشقدم سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در گفت و گو با   خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مسائل مختلف از جمله وضعیت کسب سهمیه‌های المپیک توسط بانوان ملی پوش، مصدومیت حمیده عباسعلی بخت اول مدال آوری تیم ملی در المپیک، هجمه‌های اخیر به تیم ملی، عملکرد فدراسیون کاراته در درخشش بانوان و ... توضیحاتی مطرح کرد.

در مورد حضور عباسعلی در آلمان و وضعیت مصدومیت وی توضیح دهید

حمیده عباسعلی در فینال بازی‌های کاراته وان سالزبورگ دچار آسیب دیدگی از ناحیه رباط صلیبی زانو  شد و از آنجایی که برای ما بسیار مهم بود تا او زودتر به مسابقات برگردد، با توجه به احساس مسئولیت بالایی که حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته داشت، هماهنگی‌هایی میان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان صورت گرفت تا عباسعلی پای خود را به تیغ جراحان بسپارد. نهایتا به توصیه دکتر بابک زرگر امینی عباسعلی دوران نقاهت خود را در آلمان گذراند و من هم کنار او مدتی را در آلمان سپری کردم و در نهایت به ایران برگشتیم.

خوشقدم: تلاش مجموعه کاراته باعث درخشش بانوان  شد / ما به قولی که بابت کسب سهمیه داده بودیم، وفا کردیم

وضعیت کسب سهمیه بانوان را چطور ارزیابی کردید؟

 تقریبا اعتماد کافی به توانایی دختران ما وجود نداشت که آن‌ها بتوانند از طریق رنکینگ به المپیک توکیو برسند. اما در نهایت بانوان ما نشان دادند که می‌توانند به هدفی که چه در مسابقات جهانی و چه در آسیایی می‌خواهند، دست پیدا کنند. به نظر من طی کردن این مسیر از مسابقات المپیک سخت‌تر بود، اما خدا را شکر ۴ دختر قهرمان ما از جمله سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی واقعا تلاش کردند، جنگیدند و در نهایت  به ۲ سهمیه المپیک رسیدیم و امیدوارم سهمیه سوم را هم تصاحب کنیم.

در برخی رسانه‌ها  با انتقاد اعلام کردند چرا سرمربی تیم ملی بانوان از کادر فنی سابق تیم تشکر و قدردانی نکرده است. نظر شما چیست؟

من از مسابقات کاراته وان روسیه در جهت کسب سهمیه المپیک در کنار بازیکنان بودم. طی مصاحبه‌هایی که با جراید داشتم از زحمات کادر فنی سابق تیم ملی به دفعات تشکر کردم. از آنجایی که من در جریان اخبار رسانه‌ها نیستم، دقیقا از میزان انتقادات منتشر شده توسط آن‌ها خبر ندارم، اما همیشه سعی کردم از مربیان سابق تیم ملی و همچنین مربیان سازنده این بازیکنان تشکر و قدردانی کنم. مطمئنا نتیجه کسب شده حاصل تلاش‌های بازیکن و کادرفنی به تنهایی نیست و مجموعه کاراته در این موفقیت‌ها سهیم بوده اند.

چرا به عنوان سرمربی تیم ملی رسانه‌های ورزشی را دنبال نمی‌کنید؟

برخی از قلم به دستان متاسفانه چند سالی است نسبت به تیم ملی کاراته کم لطفی کردند و عوامل مختلفی را با سیاست‌های مغرضانه، شخص خودم و یا حتی اعضای تیم ملی را نشانه می‌گیرند تا به انتقاد بپردازند. وقتی دیدم اخبار وارونه برخی از اتفاقات جریانات واقعی طور دیگری  منعکس می‌شوند، تصمیم گرفتم عوامل حواس پرتی را از خودم دور کنم تا روی کارم متمرکز شوم و برای کشور و مردمم افتخار کسب کنم.

خوشقدم: تلاش مجموعه کاراته باعث درخشش بانوان  شد / ما به قولی که بابت کسب سهمیه داده بودیم، وفا کردیم

دوری از رسانه‌ها چه محاسنی برای شما داشت؟

از سال ۹۲ که به عنوان مربی و سرمربی به همراه تیم ملی بودم و تصمیم به دوری از اخبار رسانه‌ها گرفتم، نتایج بسیار خوبی حاصل شد. اگرچه باز هم شیطنت رسانه‌ای باعث شد نتایج درخشش تیم ملی کم ارزش جلوه کند و برعکس وقتی نتایج چندان خوبی نمی‌گرفتیم بزرگنمایی توسط برخی از رسانه‌ها صورت می‌گرفت. وقتی شرایط را اینگونه دیدم، ترجیح دادم انرژی ام را روی افتخار آفرینی به همراه تیم ملی بگذارم و به همراه مردم برای کسب این موفقیت‌ها خوشحالی کنم.

حمایت حسن طباطبایی به عنوان رئیس فدراسیون کاراته از تیم ملی بانوان به چه صورت بود؟

طباطبایی نگاه برابری میان بازیکنان تیم ملی بانوان و آقایان دارد و احساس مسئولیت او به هر دو تیم ملی باعث شد تا شرایط پیشرفت برای بازیکنان فراهم شود و جا دارد بابت تمام حمایت‌ها و زحماتی که برای ما کشید و اعتمادی که به من داشت، از او تشکر کنم. هر جا استعدادی باشد، سرمایه گذاری هم انجام خواهد شد. دختران ما ثابت کردند همگام با پسران می‌توانند در مسابقات، پرچم ایران عزیز را بالا ببرند.

سخن پایانی؟

از تلاش‌های فدراسیون کاراته، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در این مدت بسیار سپاسگزارم.


بیشتر بخوانید: درخواست ملی پوش کاراته ایران از مسئولان ورزش


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۴:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینها هم چند روز دیگر به آلمان یا کشور بیگانه ای دیگر می روند ومی گویند احساس آرامش بیشتری در سرزمین بیگانه داریم
آخرین اخبار