تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا و پنتاگون درباره احتمال سلاح بیولوژیک بودن کرونا

جامعه اطلاعاتی آمریکا و پنتاگون تحقیقاتی را به منظور بررسی احتمال استفاده از ویروس کووید-۱۹ به عنوان یک سلاح بیولوژیک آغاز کردند.

تحقیقات جامعه اطلاعاتی آمریکا و پنتاگون درباره احتمال سلاح بیولوژیک بودن کرونابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو به نقل از چند منبع ناشناس نوشت جامعه اطلاعاتی و وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی احتمال استفاده از ویروس کووید-۱۹ از سوی برخی بازیگران دولتی و غیر دولتی به عنوان یک سلاح بیولوژیک هستند.

بنا به نوشته پولیتیکو، مقامات اطلاعاتی آمریکا بررسی‌ها در این باره را آغاز کرده اند، با این حال مقامات آمریکایی و مایک اندروز، سخنگوی پنتاگون از اظهارنظر در این باره خودداری کرد. یک مقام دولتی سابق آمریکا در مصاحبه با پولیتیکو احتمال دستکاری ژنتیکی ژنوم ویروس کرونا را مطرح کرد. این منبع مطلع گفت بدین ترتیب کافی است تا فردی را از گروه هدف به این ویروس آلوده کرد.

از سوی دیگر پاتوژن بیماری کرونا در حال حاضر در سراسر دنیا در اختیار همگان قرار دارد. شبکه‌ای بی سی با استناد به برخی اسناد گزارش داد اف بی آی، پلیس فدرال آمریکا معتقد است که گروه‌های افراطی تلاش می‌کنند با تشویق اعضای آلوده خود به ویروس کرونا برای برقراری تماس با دیگران، آشکارا باعث انتشار این بیماری شوند.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا نیز به پولیتیکو گفت در حال حاضر موضوع استفاده از ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیکی یک نگرانی با ریسک کمتر است و مقامات بیشتر بر روی منشا ویروس کرونا متمرکز شده اند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا تحقیقاتی را در خصوص ادعا‌های مربوط به درز ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین را اعلام کرد. مقامات آگاه به پولیتیکو اعلام کردند جامعه اطلاعاتی تاکنون نتوانسته است شواهد محکمی را برای تأئید نظریه مبنی بر اینکه این ویروس در یک آزمایشگاه چینی نشات گرفته است، پیدا نکند و همچنان در حال بررسی منشا اصلی آن هستند.

براساس آمار منتشر از سوی دانشگاه جان هاپکینز، ویروس کووید-۱۹ تاکنون بیش از ۸۶۹ هزار آمریکایی را مبتلا کرده است و از این تعداد ۵۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
چين بايد درهاي آزمايشگاهاش رو به روي همه سازمانهاي اطلاعاتي دنيا باز كنه و اجازه بده با دانشمندا و كاركنان آزمايشگاههاش مصاحبه كنن
آخرین اخبار