پردازنده و حافظه SSD، کلیدی‌ترین مشخصات PS5 و Xbox Series X

توسعه‌دهندگان بر این عقیده‌اند که حافظه‌های SSD و پردازنده‌ها برای دو کنسول PS5 و Xbox Series X نسبت به ترافلاپس‌های آن‌ها مهم‌تر هستند.

پردازنده و حافظه SSD، کلیدی‌ترین مشخصات PS5 و Xbox Series Xبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، دو شرکت سونی و مایکروسافت کنسول‌های نسل بعدی خود را معرفی کرده‌اند و قرار است نسل نهم بازی‌های رایانه‌ای را راه بیندازند. دو کنسول پلی‌استیشن و ایکس باکس همیشه با هم در رقابت بوده و هستند و حالا با دانستن مشخصات دو کنسول PS5 و Xbox Series X، طرفداران این دو کنسول سعی دارند به گروه مقابل خود بفهمانند که کدام بهتر است. مقایسه دستگاه‌ها با استفاده از مشخصات آن‌ها یعنی میزان حافظه رم، رام یا گرافیک آن‌ها، کار بسیار آسانی است. طرفداران کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت مقیاس خود را ترافلاپس دستگاه‌های مورد علاقه‌شان در نظر گرفته‌اند، اما توسعه‌دهندگان چنین قیاسی را قبول ندارند و دیگر مشخصات PS5 و Xbox Series X را برای مقایسه معتبر می‌دانند.


بیشتر بخوانید: تولید کنسول PS5 بسیار کمتر از PS4 خواهد بود


بر اساس آخرین گزارش‌ها، مشخصاتی که در دو کنسول PS5 و Xbox Series X مهم هستند، میزان حافظه داخلی SSD و واحد پردازنده این دستگاه‌ها هستند. به گفته توسعه‌دهندگان بازی‌های رایانه‌ای، این مشخصات در کنسول‌ها بیشتر از ترافلاپس و کراس‌پلی اهمیت دارند. البته، توسعه‌دهندگان اهمیت ترافلاپس را به طور کامل نادیده نمی‌گیرند، اما بر این عقیده هستند که این مشخصه اهمیت چندانی ندارد. همچنین گفته می‌شود که ترافلاپس پایین Xbox Series X دلیل بر این نیست که بازی‌های نسل بعدی را با مشکل اجرا کند.

پیش از این، توسعه‌دهنده بازی Hellpoint هم به این مسئله اشاره کرده است. با این وجود، نباید قضاوت خود را تنها به شماره‌هایی واگذار کنیم که قرار است روی اجزای اصلی دستگاه‌ها گذارده شود بلکه باید کنسول‌ها را در خانه‌ها خود مورد آزمایش قرار دهیم تا بتوانیم درست مقایسه کنیم که چه تفاوتی نسبت به نسل قبل خود داشته‌اند و یا چه کم و کاستی دارند.

پردازنده و حافظه SSD، کلیدی‌ترین مشخصات PS5 و Xbox Series X

گفتنی است، هر دو شرکت تولید کنسول‌های نسل نهمی، سونی و مایکروسافت هنوز تاریخ دقیقی از عرضه کنسول‌ها PS5 و Xbox Series X نداده‌اند، ولی هر دو اعلام کرده‌اند که این کنسول‌ها قرار است در تعطیلات سال جاری روانه بازار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار