ثبت نام بیش از ۱۲ هزار نفر جهت دریافت بیمه بیکاری در کردستان

۱۲ هزار و ۴۵۰ نفر برای دریافت بیمه بیکاری براثر شیوع ویروس کرونا در کردستان ثبت نام کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، برهان صلواتی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کار وکارگر، ضمن تبریک این ایام به کارگران استان گفت: شعارجهش تولید جهت افزایش تولید در واحد‌های است که فعال بوده، اما رونق تولیدبه معنی راه اندازی تولید در واحد می‌باشد.

او به اقدامات اداره کار در مدت شیوع کرونا ویروس در استان اشاره کرد و گفت: تعاونی‌های استان بعد اط شیوع کرونا اقدام به تولید ماسک، لباهس‌های مخصوص کادر بیمارستانی و شیلد کردند تا گامی در جهت رفاه حال شهروندان بردارند.

صلواتی اذعان داشت: در ایام تعطیلات، علی‌رغم مشکلات موجود، ۲۲ بازرس سازماندهی و توجیه شدند که از کارگاه‌های استان بازرسی کنند که پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی رعایت شود و حدود ۷۰۰ بازرسی از کارگاه‌ها در این ایام توسط تیم‌های بازرسی انجام شد.

او با اشاره به اینکه در این مدت بیش از ۷۰۰ مورد بازرسی از کارگاه‌های استان صورت گرفته بیان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزارو ۴۵۰ نفر جهت دریافت بیمه بیکاری بر اثر شیوع کرونا در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر موفق به دریافت بیمه شده اند.

صلواتی با بیان اینکه کارگران ستون فقرات تولید هستند گفت: در سال ۹۸ قریب به ۵۷ واحد مشکل دار شناسایی و بعد ازمعرفی به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مجدد به چرخه فعالیت و تولید بازگشتند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کردستان شمارکارگاه‌های مشمول قانون کار در استان را ۱۶ هزارو ۲۳۸ واحد عنوان کرد و یادآورشد: در حال حاضر ۱۱۱ تشکل کارگری ۵۶ تشکل کارگری ۶ هیات حل اختلاف و ۱۲ هیات تشخیص در کردستان فعالیت دارند

صلواتی گفت: سال گذشته ۲۲ بازرس ۱۱ هزار و ۲۹۸ بازرسی از کارگاه‌ها و ۵۰۰ مورد بازدید از کارگاه‌ها توسط مدیرکل برای بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.