تولید بیش از ۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی در شهرستان ملایر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: با افزایش ۲۰ درصدی تولید محصولات کشاورزی امسال بیش از ۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در شهرستان تولید می‌شود.

تولید بیش از ۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی در شهرستان ملایرعلی‌مروت امیری، مدیر جهادکشاورزی شهرستان ملایر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و بارندگی‌های اخیر میزان تولید محصولات بهاره در این شهرستان پیش بینی می شود در سال زراعی امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

او افزود: امسال برای تولید ۸۶ هزار و ۱۵۰ تُن انواع محصولات بهاره در این شهرستان هدف‌گذاری شده است.

امیری بیان کرد: امسال یک‌هزار و ۸۸۹ هکتار حبوبات شامل نخود آبی و دیم، عدس آبی و دیم، نخود سیاه، ماش، لوبیا سفید و قرمز و لوبیا چیتی در این شهرستان کشت  شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر سطح زیر کشت انواع محصولات بهاره همچون آفتابگردان، چغندرقند، هندوانه آبی و دیم، خیار، انواع کدو، سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌فرهنگی، ذرت علوفه‌ای و دیگر سبزی‌های برگی را چهار هزار و ۴۸۵ هکتار عنوان کرد.

امیری سطح زیر کشت یونجه را نیز ۶ هزار هکتار عنوان و بیان کرد: امسال، در مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ هکتار انواع محصولات بهاره  در این شهرستان کشت شده است.

او افزایش تولید محصول در واحد سطح با بهره‌گیری از روش‌های نوین آبیاری، بذر‌های اصلاح شده و کشت محصول در زمان مناسب را از جمله برنامه‌های اولویت‌دار جهاد کشاورزی در سال جاری عنوان کرد.

بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت محصولات باغی و بیش از ۶۱ هزار هکتار زیر کشت محصولات زراعی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار