در تذکر پیش از دستور:

مسئولان دولتی آمار دقیق ابتلا و فوتی های کرونا را ارائه دهند

عضو شورای شهر تهران گفت: اعضای شورا به مسئولان دولتی به ارائه آمار دقیق ابتلا و فوت ناشی از کرونا در شهر تهران و اطلاع رسانى آن به مردم را تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در دویست و دهمین جلسه این شورا ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و همچنین روز شورا‌های اسلامی به مردم و همکاران در حوزه مدیریت شهری؛ مواردی را مطابق قانون متذکر شد.

وی گفت:پیش از هرچیز لازم است یادآوری کنم که شورا‌های اسلامی بر مبنای قانون اساسی کشور و قانون خاص خود تشکیل شده و اعضای آن نمایندگان منتخب مرم هستند. نمایندگانی که علاوه بر تعهد قانونی و انسانی خود سوگند یاد می‌کنند که در عمل به وظایف وفادار به مردم و حقوق و منافع ملت باشند.

حق شناس ادامه داد:مطابق همین قوانین شورا‌ها وظیفه اداره امور محلی و نظارت بر آن را به عهده دارند و یکی از موارد مطرح در حوزه وظایف و اختیارات شورا‌ها نظارت بر امور بهداشتی است. این صراحت در اصل یکصدم قانون اساسی و همچنین در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها مصوب ۱۱/۱۴ /۱۳۳۴ و اصلاحات بعدی آن کاملا روشن است. این ماده قانونی در وظایف شهرداری‌ها و در بند ۴ مقرر می‌دارد " مراقبت در امور بهداشت ساکنین و تشریک مساعی با موسسات وزارت بهداری در آبله کوبی و تلقیح واکسن و ... برای جلوگیری از امراض ساریه " و در بند ۱۵ مقرر می‌دارد: " جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی و اعلام این گونه بیماری‌ها به وزارت بهداری و دامپزشکی و شهرداری‌های مجاور هنگام بروز آن‌ها و دور نگاه داشتن بیماران مبتلا به امراض ساریه و معالجه و دفع حیواناتی که مبتلا به امراض ساریه بوده و یا در شهر بلاصاحب و مضرهستند".

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی بیان کرد:حال و در شرایط وقوع پاندمی و اپیدمی گسترده یک بیماری مسری و خطرناک، اعضای شورای شهر تهران بواسطه وظایف صریح و روشن و مسئولیت‌های قانونی، شرعی، انسانی و اجتماعی خود به عنوان نهاد نظارتی و برای آنکه بتواند در اداره امور شهر تصمیمات ضروری و حیاتی و قانونی لازم را اتخاذ کند تقاضا دارد آمار تعداد مبتلایان و فوت شدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا به تفکیک و قابل استفاده و بصورت شفاف اعلام شود، اما در پاسخ از یک سو رییس جمهور  خارج از انتظار نمایندگان مردم را اقلیت کوچک و کاسب کرونا و بلندگوی بیگانگان می‌نامد، رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا تلویحا در نامه‌ای اعتراض به نحوه ارائه آمار‌ها و مطالبه قانونی اعضای شورای شهر را در ردیف تشویش اذهان عمومی و امثال آن قرار می‌دهد! و شهردار تهران علیرغم گذشت یک هفته با خودداری از پاسخ به درخواست مکتوب از ارائه آمار به شورای شهر به دلایل نامشخص و مبهم خوددارى می‌کند.

وی گفت:این شیوه برخورد وزیران با شورای شهر یادآور داستان یوسف یعقوب است که برادران بزرگتر یوسف یعنی شورا را به چاه انداختند و در پاسخ به پدر گرگ را گناهکار معرفى کردند، اما این گرگ درونشان بود که وفا پیشه نکرد.

حق شناس در پایان افزود:انتظار می‌رود رئیس شورا ضمن پاسخ قانونی لازم به مسئولین دولتی به ویژه وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامى، بهداشت درمان و أموزش پزشکى جایگاه و مسئولیت قانونى شورای شهر را یادآورى کند و اصرار و تاکید شورا به ضرورت ارائه آمار دقیق ابتلا و فوت ناشی از کرونا در شهر تهران و اطلاع رسانى به مردم که صاحب اصلى انقلاب هستند را گوشزد کند وبه استحضارایشان برسانند که این شورا از آغاز این دوره جلسات غیر علنى خود را لغو و حتی یک جلسه هم برگزار نکرده است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار