اپل پردازنده‌های خود را تولید خواهد کرد

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل در حال توسعه سه پردازنده مخصوص برای رابانه و لپ‌تاپ‌های خود است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت اپل قصد دارد تا رایانه‌ها و لپ‌تاپ‌های این مجموعه را در سال ۲۰۲۱ با پردازنده‌های تولید شده توسط خود به بازار جهانی عرضه کند.

طبق گزارش‌ها، شرکت مورد نظر در حال فعالیت بر روی سه مدل پردازنده متفاوت است که ساختار مشابه با پردازنده A۱۴ گوشی‌های آیفون دارند، اما قرار شده تا بسیار سریع‌تر عمل کنند. با توجه به این اطلاعات انتظار می‌رود که حداقل یک محصول رایانه‌ای از سوی اپل با پردازنده مخصوص این شرکت در سال آینده به بازار جهانی عرضه شود.

اطلاعات کامل از پردازنده‌های جدید شرکت اپل

پردازنده‌های در حال ساخت با طراحی و معماری ARM مشخص شده و قرار است توسط کارخانه TSMC و یا Taiwan Semiconductor Manufacturing Company ساخته شوند. گفتنی است این مجموعه در حال حاضر نیز تولید پردازنده‌های شرکت اپل را در اختیار دارد. هنوز مشخص نیست که کدام یک از محصولات شرکت اپل قرار است تا اولین مدل بهره‌مند از پردازنده‌های جدید باشند، اما برخی تحلیلگران معتقدند که محصول مورد نظر یک مک‌بوک خواهد بود.

اپل پردازنده‌های خود را تولید خواهد کرد

علت این باور آن است که رقابت با پردازنده‌های اینتل قرار گرفته در محصولات MacBook Pro و یا مدل‌های قدرتمند دیگر در حال حاضر برای شرکت اپل بسیار دشوار است. با این حال انتظار می‌رود که اپل پس از تولید پردازنده‌های خود کنترل بیشتری بر روی قدرت پردازش محصولات خود داشته باشد. این اقدام باعث می‌شود که زمان تولید لپ‌تاپ‌های شرکت اپل برای مدتی به تعویق بیفتد تا این مجموعه بتواند آزمون و خطا‌های خود را اعمال کند.

گفتنی است که برنامه تولید پردازنده مخصوص از سوی شرکت اپل مدتی است که شنیده می‌شود و تقریبا از سال ۲۰۱۶ تا به حال ادامه داشته است، اما این اولین باری است که گزارش‌های این چنینی به این میزان جدیت گرفته است. انتظار می‌رود شرکت اپل تا پایان سال ۲۰۲۰ پردازنده‌های خود را به جهان معرفی کند، با این حال امکان دارد این مجموعه برنامه‌های خود را به دلیل پیچیده بودن نحوه تولید و اجرای پردازنده مدتی به عقب بیاندازد.


بیشتر بخوانید: دنباله Horizon Zero Dawn به طور اختصاصی برای PS5 عرضه می‌شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار