جنگل‌های دهدز غنی سازی می‌شوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه از آغاز پروژه غنی سازی جنگل‌های دهدز از توابع این شهرستان خبر داد.

فرزاد حسین پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایذه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: وجود پوشش گیاهی و فضای سبز در هر منطقه و شهر نقش بسیار زیادی در کاهش آلاینده‌های هوا، مطبوع شدن هوای آن منطقه و کاهش گرمای حاکم بر منطقه دارد، ضمن اینکه فضایی مناسب برای تفریح و گردش مسافران و اهالی آن شهر و منطقه به وجود می‌آورد.

او افزود: شهر دهدز در شهرستان ایذه، به دلیل کوهستانی بودن و آب و هوای مناسب نسبت به دیگر مناطق استان از پوشش گیاهی مناسب تری برخوردار است، ولی به منظور غنی سازی و افزایش سطح پوشش گیاهی، در ۸۰ هکتار از اراضی منطقه بذرکاری انجام شد.

حسین پور تصریح کرد: در این سطح از اراضی، گونه‌های بادام، ارژن و بلوط با اعتباری معادل ۳ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی درحال کاشت است.

دهدز از شهر‌های استان خوزستان و دارای آب و هوای بسیار معتدل است که جاذبه‌های گردشگری طبیعی و مصنوعی فراوانی از جمله؛ کوهستان، جنگل، رودخانه، آبشار، سد، دریاچه و… را در دل خود جای داده است. از جاذبه‌های طبیعی این شهر می‌توان به جنگل‌های بلوط، آبشار‌های متعدد همانند آبشار شیوند، کوه منگشت و… اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.