معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فقط ۲۰ درمانگاه دندانپزشکی در شرایط شیوع کرونا خدمات دهی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اکبری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: با توجه به پرخطر بودن خدمات دندانپزشکی در شرایط شیوع کرونا، از ۹۰۰ مطب و درمانگاه دندانپزشکی در شیراز، تنها ۲۰ مرکز مجاز به ارائه خدمات اورژانسی هستند.

او، خدمات اورژانسی را عفونت و آبسه دندان، عصب کشی، پر کردن یا کشیدن ضروری دانست و افزود: هیچ گونه مجوزی برای اعمال و خدمات غیر اورژانسی از جمله اعمال زیبایی در این شرایط صادر نشده است.

اکبری تصریح کرد: این مراکز مکلف به رعایت حفاظت کامل فردی برای بیمار و کادر درمان و همچنین رعایت دستورالعمل‌های ایمنی و مراقبتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و گان، غربالگری و تب سنجی در بدو ورود به مرکز هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه هنوز مجوزی برای فعالیت مطب‌های دندانپزشکی داده نشده است، افزود: در دیگر شهرستان‌های استان ۳۵ مرکز دندانپزشکی مجوز فعالیت و ارائه خدمات اورژانسی دندانپزشکی را دارند.

اکبری با بیان اینکه به جز دریافت هزینه وسایل حفاظت فردی از بیماران، هیچ تغییری در تعرفه‌های دندان پزشکی نسبت به سال ۹۸ ایجاد نشده است، ادامه داد: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف دندانپزشکی اعم از هزینه‌ها یا عدم رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی را به شماره ۱۸۱۹ گزارش کنند.

او بیان کرد: در شیراز درمانگاه‌های قطب الدین در دروازه کازرون، کلینیک خیریه دکتر حکمت در بلوار بعثت و درمانگاه دندانپزشکی محمد رسول لله در بلوار زرهی به صورت شبانه روزی خدمات اورژانسی دندانپزشکی ارائه می‌دهند.

با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، علاوه بر مراکز دندانپزشکی شبانه روزی، مراکز درمانگاه شاهچراغ واقع در دارالشفا شاهچراغ، درمانگاه ابوتراب واقع در میدان شاهزاده قاسم، درمانگاه ولیعصر در سه راه برق، مرکز دندانپزشکی امامی راد در درمانگاه رسول اعظم، دندانپزشکی فجر در بیمارستان ارتش، درمانگاه بهار در بلوار رحمت، مهرآرا شهرک گلستان، آوا در بلوار مدرس، پرتو در میدان دانشجو، خاتم در شهرک میانرود، جم در بلوار شریعتی (معالی آباد)، مسجد الرسول در قصردشت، درمانگاه دکتر میر در شهرک صدرا، درمانگاه امام صادق (ع) بلوار رحمت و درمانگاه موسی بن جعفر (ع) در بلوار عدالت شمالی، و دندانپزشکی بیمارستان شهید دستغیب، تا زمان وجود کرونا، مجوز رسمی برای ارائه خدمات دندانپزشکی را دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.