تاریخ جدید رسیدگی به پرونده تعلیق جودوی ایران مشخص شد

جلسه رسیدگی به پرونده شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو در خصوص تعلیق این رشته در دادگاه حکمیت ورزشی، شهریور ماه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی فدراسیون جودو؛ قرار بود دادگاه حکمیت ورزشی برای رسیدگی به شکایت ایران از فدراسیون جهانی جودو در خصوص تعلیق این رشته المپیکی، ۲۰ فروردین ماه در لوزان سوئیس برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد.

بعد از این اتفاق، دادگاه حکمیت ورزش به تازگی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون جودو ایران سه تاریخ جدید را برای برگزاری دادگاه پیشنهاد داد تا با هماهنگی ۲ طرف زمان جدید برای رسیدگی به این پرونده مشخص کند.

با تصمیم فدراسیون جودو ایران ۲۷ شهریور ماه به عنوان تاریخ جدید دادگاه حکمیت ورزشی انتخاب شد. بر این اساس، هیئت اعزامی ایران در این تاریخ از حقانیت جودو ایران دفاع می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وکیل بین المللی و مربی جودو
۱۲:۴۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
لازم است مردم مطلع باشند Cas در سال ۱۹۸۲ تأسیس شد و هم اکنون دارای ۳۰۰ داور متخصص در قوانین ورزش از ۸۷ کشور مختلف جهان است . این نهاد بین المللی جلسه های مشاوره فراوانی برای هر یک از طرفین دعوی می گذارد و سعی می کند اختلاف ها را از طریق میانجیگری برطرف کند. در اساسنامه Cas آمده است این دادگاه بیشتر جنبه حکمیت و ریش سفیدی دارد و ممکن است آرای آن الزام آور نباشد.پروسه حکمیت در پرونده ها ممکن است بین ۶ تا ۱۲ ماه به طول انجامد که البته در مواقع اضطراری مثل تعلیق اجرای حکم و ... می توان این فرصت را کوتاه تر کرد. حکم دادگاه cas محرمانه است و تمامی اعضای آن موظفند همه اطلاعات مربوطه را محرمانه تلقی کنند. تنها زمانی که طرفین دعوا موافقت کنند حکم صادره منتشر خواهد شد.فدراسیون جودو برای طرح شکایت باید مبلغی در حدود ۶۴هزار فرانک سوییس هزینه کرده باشد که معادل ۷۵۵ میلیون تومان می شود و از آنجا که کشور سوییس کشور زیبایی است هزینه اعزام چندین نفر از فدراسیون جودو به جلسات دادگاه cas هم به هزینه ها اضافه شده و تقریبا مبلغ یک میلیارد تومان که مبلغ بسیار سنگینی برای فدراسیون جودو به حساب می آید صرف میشود . علاوه بر اینها فدراسیون جودوی ایران باید هشتاد درصد هزینه دادرسی و در صورت عدم حضور ، جریمه عدم حضور را هم پرداخت کنند که به هزینه های قبلی اضافه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینهمه هزینه از بیت المال برای چی ؟ برای کی ؟ چرا باید تاوان تصمیمات هیجانی یک رییس فدراسیون رو در طرح شکایت بدهیم و البته همان رییس فدراسیون در خفا در این مدت رایزنی‌هایی با فدراسیون جهانی داشته تا با تعامل با آنها شرایط را تعدیل و به روند گذشته بازگرداند.
آخرین اخبار